Väderprognos för 5 dagar

lördag 27 oktober 2012

En strålande höstmorgon!

 

00048

Vi vaknade till solsken och lite drygt 4 minusgrader. Efter en mysig frukost för två var maken var ute och hängde upp frö automaten i äppelträdet och en ny talgboll i fönstret till pippisarna.

PICT0884

Det brukar ta en liten stund tills dom hittar solrosfröna i automaten, men idag fann dom den nästan med en gång. Undrar hur länge innehållet kommer att räcka. Ibland kan jag tycka att de tömmer den på bara några timmar. Jaja, maken får fylla på om det behövs imorrn.

Vi har inga direkta planer för dagen. Vi ska kanske gå ut en stund i alla fall och njuta av solen. Nu får jag klä på mig ordentligt mot kylan. Lite jobbigare än på sommaren då jag kan gå ut utan extra kläder. Nåja, vädret rår vi ju inte över och de spår mildare väder till nästa vecka.

Här kommer en ovanlig bild på Smulan

PICT0883

hon ligger ensam och sover i soffan, det händer inte ofta Blinkar! Om hon gömmer ögonen och nosen för matte, då “syns” hon inte!

Ha en jättefin och solig höstlördag!

11 /Julia

PS!

daylightsav3DS

6 kommentarer:

  1. Fåglarna äter som tusan nu, ser det hos matteföräldrarna.
    Vi har precis varit ute och det var flera minusgrader men det kändes inte kallt för solen skiner så skönt.
    Så är de att ser inte hon dig så ser du inte henne, det påstår jag också när matte vill mig nått jag inte vill, hihi!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  2. Här nere är det också strålande solsken och det var -4 grader nu på morgonen. Gissar att min matte kommer att föreslå att vi ska tassa ut en sväng :)
    Trevlig helg på er !

    SvaraRadera
  3. Klart jag glömde sommartiden. Vaknade klockan sju och var liksom pigg ?? HÄnder ju aldrig, men då kom jag på att klockan ju va åtta. :-) Tazz&Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. *fniss* Här är det maken som kommer ihåg sånt, inte jag ;-)

      Radera