Väderprognos för 5 dagar

torsdag 25 oktober 2012

Besökare!

 

3476

Vi har ofta besökare på höstarna! En liten råbock som

PICT0879-001

kom igår för att äta fallfrukt.

Han kom tillbaka idag med!

PICT0880

Äpplen är gott!!!

PICT0881

Visst är dom gulliga! Det är oftast Smulan som påkallar min uppmärksamhet om att det är nåt annat än pippisar hon ser utanför. Hon har ett speciell jam för att tala om att det finns nåt väldigt spinnande att titta på Ler!

Har jag tur, hinner jag fånga den på bild! Fast ibland är jag för långsam. Nu hade jag tur två eftermiddagar på raken!

Ha en trevlig torsdagseftermiddag!

 

59 /Julia

18 kommentarer:

  1. De är så söta och kul med andra besökare än fjäderkotletterna!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul med olika besökare, spinnande med fjäderkotletterna också tycker vi, det finns å himla många olika.. har just fått några korn snö här, hoppas att det inte kommer fler..Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Ja den är så söt och hoppas du får se den ofta där nu. Fina bilder tog du också.
    Inget vitt här än! Kramizar, Gunilla.

    SvaraRadera
  4. Så jamars söta dom är.
    Vill inte heller ha ngn snö än på väldigt länge.

    Tasskram

    SvaraRadera
  5. Vilken sötis ni har fått som gäst :-)
    Kul att Smulan säger till när ni får gäster.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon håller reda på det mesta som händer utanför (OM hon är vaken å sitter där)...

      Radera
  6. Här är nog en kille som tror han hittat vinterrestaurangen. Hoppas det inte blir alltför mycket snö i vinter utan att de kan hitta nåt att äta på marken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maken har kört flera skottkärror med fallfrukt till skogen åt dem!

      Radera
  7. Visst är dom söta dom där Rådjuren !
    Inget vi kan kika på här hemma , men borta hos min mattes föräldrar så brukar man kunna se dom :)
    Tackar för att ni röstar på min bild i HP <3
    Trevlig helg på er !

    SvaraRadera
  8. Söta är dom, men FULLA av fästingar. Huva :-) Tazz&Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som tur är så är dom på behörig avstånd från både rastgård och jamisar...

      Radera