Väderprognos för 5 dagar

onsdag 3 oktober 2012

Hej onsdag!

 

wednesday_05

Jag har fortsatt med att titta på TPBs nya sida Legimus för att lära mig funktionerna på sidan och jag hittade en länge bortglömd “vill läsa” bok!

Det är Jan Guillous bok Hamlon (från 1995), några extra sidor om Carl Gustaf Gilbert Hamiltons tid i Kalifornien efter livstidsdomen och rymningen från Hallfängelset i sista och tionde romanen om honom, En medborgare höjd över varje misstanke. Han levde under namnet Hamlon under 10 år, en ny identitet som FBI gett honom, innan han åter dyker upp i boken Madame Terror (från 2006) långt efter att Guillou  avslutade Hamiltonserien 1995. Boken är verkligen en kortis, den tryckta boken består av ca 80 sidor och den tar ungefär en timme att lyssna på. Den blir kvällens höjdpunkt!

Annars har vi inte gjort så många knop. Jamisarna har sovit mest och jag har suttit framför datorn. Som vilken vanlig onsdag som helst. Glad över att halva veckan har gått och helgen är här snart igen. Snart är det dags att göra nåt att äta. Jag kokar nog lite pasta och gör lite ostsås till. Gott och enkelt!

Ha en trevlig eftermiddag och kväll!

993wednesday13 /Julia

5 kommentarer:

  1. Trevligt att hitta lite oväntade fynd! Hoppas att ni har myst extra mycket i gråvädret! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Kul att hitta nått man länge letat efter.
    Oavsett vad man gör och annat runt om är nog de flestas dagar rätt lika, det är det lilla extra som gör att det blir annat, hihi! Som att ha matte hemma en vanlig onsdag för mig, hihi!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  3. Kul när man hittar "glömda" favoriter :)
    Här har matte jobbat heldag igen :(
    Tur att hon i alla fall är ledig imorgon :)

    SvaraRadera