Väderprognos för 5 dagar

tisdag 16 oktober 2012

Hej mulna tisdag!

 

00013a

Solen har visat sig några gånger under förmiddan. Det var trevligt och jag hade öppnat lite för att vädra. Smulan och Amanda njöt av att kunna springa runt och busa även på verandan.

Amanda är inte lika “mammig” idag som igår, men hon låg och sov i min säng under hela natten.

Dom är ju med mig i sängen på kvällarna tills jag somnar, med de brukar gå sen. Inatt låg Amanda kvar, hon var så gullig. Jag hade hennes tassar i handen långa stunder. Hon låg kvar när jag gick upp och kom först när hon hörde mig klirra med frukostporslinet. Morgonens godbitar av ost och pålägg tänkte hon absolut inte avstå ifrån.

Vädret har varit lite si och så, men det är milt och det är uppehåll. Termometern visar 10,7 grader nu på eftermiddan.

Jag har lyssnat på bok, som vanligt och spelat mitt spel och lite kort på datorn. Idag var det lättare, då jag inte hade Amanda i knäet hela tiden. Nu ska jag fixa lite varma mackor till middag.

Ha en bra tisdagseftermiddag och kväll!

beary_happy_tuesday_pink_teddy_bear /Julia

6 kommentarer:

  1. Visst är det en fantastisk känsla att värmas av en katt, eller fler, när man ska sova. Visserligen kanske man inte sover så där kanonbra eftersom man inte vågar röra sig hur som helst, men mysigt är det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jättemysigt att ha dem i sängen! Jag sover så gott då!

      Radera
  2. Då har Amanda haft sitt mammiga dygn nu och klarar sig ett tag, hihi!
    Det är mysigt att ligga och mysa med sin matte, gillar jag också.
    Härligt med sol och kunna lufta lite och få in lite frisk luft.

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  3. Hålla hand är riktigt mysigt ibland! Vi måste nog ta ett allvarligt jam med matte, det är dåligt med pålägg till oss här hemma..Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hålla tass är mysigt! Pålägg och ost är måste till frukost ;-)

      Radera