Väderprognos för 5 dagar

söndag 11 mars 2012

Hej soliga söndag!

 

00011-1

Det blev sen solig eftermiddag igår och regnet kom vid 8-tiden igår kväll. Det blåste som bara den en sund också.

Vi vaknade till strålande sol och nu är det +5,4 grader. men tyvärr blåser det en del fortfarande. Vi ska nog ut på en promenad bara vinden stillnar.

Det lär bli mycket TV idag med sport av alla möjliga slag. Alpint, längdskidåkning och friidrotts WM.

Tänk så många roliga bilder man kan hitta på nätet om man har lite tid att leta, fast många gånger får man dem “gratis” av vännerna på fejjan.

Jag hittade dessa bland annat när jag loggade in en stund i morse:

Tur att jag gör min träning effektivare en denna kisse!

419178_10150723776521264_784531263_11430848_2005392703_n

Hundar jagar brevbäraren ibland, kisse kan nog skrämmas liiite i alla fall!?!

Brevbärarskräck

En väl ordnad matkö, mamma först?

Kö

Och vad som händer om man lämnar datorn Blinkar

Facebook

Det finns precis hur mycket som helst, är nån bild extra rolig brukar jag spara dem. Jag har alltid nån Gif-bild eller två i varje blogg, men ni ser ofta mina egna bilder på Smulan och Amanda, pippisar och annat som händer utanför fönstret. Det är jättekul med bilder. Om jag någon gång lånar en bild från kompisar, som de har tagit själva, frågar jag alltid om lov först. Det är inte kul och det är oärligt att publicera nåt utan lov.

Samtidigt tycker jag att många är ganska oförsiktiga med att publicera sina bilder på Facebook till exempel. Då pratar jag om mycket privata bilder.

Själv är jag mycket försiktig med mina bilder för även om man har låst sidan för “högerklick”, så går det att stjäla bilderna ändå om man vet hur man gör. Sen att man har vattenstämpel på bilden spelar ju mindre roll. Många kan så mycket mer om både datorer och bildhantering än jag och ingen vet var ens bilder kan hamna om man inte är försiktig med dem på nätet. Har man lagt upp nåt, verkar det kunna bli allmän egendom tyvärr. Många har råkat riktigt illa ut. Privata bilder och filmer har publicerats av deras ex av pur illvilja.

Nej, nu ska vi ut en liten stund. Vinden har mojnat och solen skiner. Bäst att passa på och andas frisk luft och njuta av vårsolen. Vi ska bara se starten på damernas klassiska tremil.

Ha en riktig trevlig söndag!

 

cat151/Julia

14 kommentarer:

  1. Tror också man ska vara försiktig med vad man lägger ut på nätet. Bäst att hålla sig till neutrala bilder som ingen är överdrivet intresserad av att stjäla.

    SvaraRadera
  2. Jamarns skojsiga bilder. Speciellt den med katten i postlådan. =)

    Mamma Rozie har berättat för oss vad som hände när hon för c:a 30 år sedan delade ut morgontidningen. Det var på den tiden hon bodde i Eskilstuna. Tidigt en morgon när hon skulle lägga ner tidningen i ett brevinkast dök det plötsligt upp en svart katt-tass genom inkastet och viftade åt henne. Hon blev ganska så överraskad/rädd, då attacken kom så plötsligt och hon inte först såg vad det var som attackerade henne denna tidiga morgon. Efter den händelsen var hon alltid på sin vakt och svischade ner tidningen jättesnabbt genom inkastet innan katten hann reagera. hihihi

    Nosgos på er från oss och mamsen ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. En oväntad överraskning för matte med en nyfiken tass genom brevinkastet :)

      Radera
  3. Härlig söndag! Ut i solen en stund och en massa skidåkning!Bilder är jättekul men vi är lite försiktiga vi också!Nosbuff

    SvaraRadera
  4. *MOL*
    Bara älskade bilden på katten i brevlådan !
    Visst får man vara försiktig med vilka bilder man väljer att lägga ut , man har ju läst om mer än en som råkat illa ut :(
    Här sken solen fram till middag , men nu är det minsann mulet igen. Så nu tänker då inte jag tassa ut nåt mer idag !

    SvaraRadera
  5. Vilka söta bilder. Finns många roliga och söta som matte skrattar gott åt.
    Gäller att vara försiktig med bilder och matte lägger sällan upp bilder på sig själv men det är för hon inte fastnar på korten så ofta säger hon men jag tror det beror på bla det du skriver om!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, plus att vi stå oftast bakom kameran. Dessutom hatar jag att bli fotograferad ;-)

      Radera
  6. Jamars tack för fina kattbilder du visar :)
    Det du pratar om, att man inte får låna bilder hur som helst, råkade jag ut för, för en del år sedan när jag hade en hemsida. Någon stal min grafikbild och satte på sin hemsida, som hon kallade *mina bilder* DÄR hade hon lagt min grafikbild, utan som helst ngn länk till min hemsida som jag hade då. Eller ngt annat. Då blev jag sur på den personen. Som du säger, så är det är inte tillåtet att låna bilder utan lov. Många vet inte om det tyvärr. MEN ledsen blir man, när man ser sin egen grafikbild på ngn:s sida utan lov:(
    Så nu är jag mer rädd om mina bilder som jag gör i mitt grafikprogram. Visst som du säger, det går att spara på olika sätt, även om det inte går att höger klicka på bilden i fråga. Jag tycker det är oförskämt att låna utan lov.

    Kram på er alla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig till 100%. Frågar man så får man oftast låna bilden, speciellt om man har en länk till den man har lånat bilden av.
      Jag skulle aldrig våga lägga ut en bild utan lov. Det finns massor med bilder på nätet av allt möjligt, som inte har nån "copyrigth" ägare och de är fria att låna. På vissa sidor står det till och med att man FÅR låna dem utan att råga först.

      Radera
  7. Det blåste verkligen på bra igår. Men dag har vi haft superskönt väder = promenad i solen :-)

    Ja ang det där med bilder så skulle jag aldrig lägga ut något som på något sätt kunde skada mig. En del lägger ju ut tex halvnakna bilder på facebook osv och det är ju inte så smart.
    Haha söta dom är humorbilderna du lagt upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halvnakna är bara förnamnet på vissa...
      Kattbilderna är kul :)

      Radera