Väderprognos för 5 dagar

torsdag 1 mars 2012

Hej mulna milda torsdag!

 

9thursday20

Vi vaknade till intensiv fågelkvitter i morse. Man blir så glad av att få vakna till fågelsång.

Det är mulet, men ganska ljust. Termometern visar +4,9 grader. Meteorologerna spår kyligare väder, men så länge vi slipper mer snö, spelar temperaturen mindre roll. Jag får klä mig efter vädret när jag ska ut.

Jag har inga speciella planer för dagen. Jag tar den som den kommer. Jag lyssnar säkert på bok, ser kanske nån film. Jag får se vad jag får lust med. Jag har mycket att välja på av både filmer och böcker som tur är.

Det blir en massa gos och bus med tjejerna om och när de vill. Amanda och jag har redan lekt kast med liten musebus. Smulan vill att jag kastar torrisar istället som hon kan jaga runt innan hon äter upp dem. Hon har påtassat att hennes godisboll är tom och den har jag fyllt på åt henne. Hon får ju vanliga torrisar i den och hon har roligt medan hon föser runt den och får fram innehållet.

Hon gillar “peta fram maten med tassen” grunkan skarpt också. Amanda är däremot så lagom road av jobba för maten. Fast jag har faktiskt sett henne peta fram torrisar ur mojängen, men när hon såg att jag tittade på så gick hon till matskålen och åt Fjant Majan. Jag ska ju inte se att hon gillar den med. Dom är så roliga och hittar på en massa kul.

Ha en trevlig torsdag!

4thursday12 /Julia

10 kommentarer:

  1. Här är det oxå mulet idag och nu hör jag att det börjar smattra på takfönstrena oxå :(
    Min matte är ledig från jobbet idag = mys, gos o bus :)
    Min matte o husse ska visst åka o handla idag och så ska visst matte till frissan i eftermiddag.
    Får vi se om vi känner igen henne sen ;-)
    Ha en mysig torsdag tjejer !

    SvaraRadera
  2. hej hej i tassarna!
    ja, de kan verkligen vara roliga våra pälsbeklädda barn!
    /tacksam
    ps missa inte lyxfällan tv3 kl 20.00

    SvaraRadera
  3. Vad rolig hon är som inte vill visa att även hon gillar den där mojängen, hihi!
    Vi hade jättedimmigt i morse men det försvann sen.
    En dag till och sen är det helg, jippie!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  4. Fågelkvittret gör verkligen att man känner att det är på väg mot vår! Det är klart att man inte visar att det är kul att jaga maten jämt, då får man ju inte göra något annat och hinner inte med att vila.Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Det är fantastiskt att se att vi katter behåller vår personlighet trots att vi lever med en eller flera kompisar. Vi har alla våra kattsonligheter i behåll.

    SvaraRadera