Väderprognos för 5 dagar

söndag 1 mars 2015

Söndag med växlande molnighet.

 

Söndag 03

Tänk att helgerna går så fort. Maken åkte tidigt, för han ville hinna hem till 5-milen. Så vår vardag började några timmar tidigare än vanligt. Men det gör inte så mycket, det är helg snart igen.

Jag mår rätt så bra efter gårdagens utflykt. De var smart att ta en extra värktablett. Visserligen känner jag av gårdagen, men det är det värt. Vi fick med oss allt och lite till. Precis som vanligt. Man hittar alltid nåt extra att köpa i affären. Som alldeles nybakade kanelbullar storlek XXXL. Vi köpte några till fikat. Jag orkar sällan äta upp en hel, så jag delade en och sparade halva till idag. MUMS ändå, men inte riktigt lika god som igår. Då var de fortfarande nästan varma när vi åt dem.

Middagen igår var jättegod. Vi blev mätta och orkade inte nån efterrätt. Det var egentligen bara bra, då räcker den köpta glassen längre Blinkar!

Jag tar det lugnt och Söta Fröken ligger under skrivaren och sover gott. Det blev mycket hussegos och bus som hon måste vila efter. Snart blir det 5-mil och den tänker jag också titta på. Visserligen kommer jag spela lite annat under tiden också. Det blir nog kort idag. Jag har inte bestämt mig än.

Ha en fortsatt trevlig och skön söndag!

00055 /Julia

Ps:

Jag fick en önskan om bilder på Amandas nya musebusar här kommer dom

20150228_165841

De till höger är favoriterna, de är rätt små ca 5 cm + svansen. De skramlar lite också. De andra är något större. Vi har köpt dem på vår ICA Supermarket.

Det är bäst att vi bjuder på lite hussegos också, varsågod

20150228_16392320150228_163936

Ni kan se hur bra de trivs tillsammans, Amanda somnade strax efter jag lade undan mobilen (därför finns det inget datum på bilderna).

20150228_163949

beary_happy_sunday_blue_teddy_bear /Julia en gång till

11 kommentarer:

  1. Gunilla:
    Jag vet inte vart din kommentar tog vägen. Enligt mina sidor och noteringar är den publicerad, men den försvann visst under redigeringen.
    Här är bilder du bad om och några till ;-)
    /Julia

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt hussegos! Så där ligger jag också hos matte men med magen uppåt och huvudet mot hennes axel. Matte tackar för tipset om kattsand igår, det skall hon testa att köpa hem
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi tycker absolut att ni ska testa sanden. Vi trivs jättebra med den!!! Den har nån form av luktkontroll, så det luktar absolut ingenting ifrån lådan.

      Radera
  3. Jag gillar också små möss och hussegos :)
    Här nere har det snöslaskat mest hela dagen :(
    Tack o jam så ligger det inte kvar på marken !

    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mattegos kan Amanda få varje dag, men hussegos bara på helgerna :) Därför passar dom på!

      Radera
  4. Dom musebusarna måste vara jätteroliga att leka med :D Och så härliga mysbilder i husses famn. Såna stora bullar hade min matte med gillat, fast nu har hon väl sagt att det får vara bra med den varan för tillfället, och lite mera motion istället. Blir visst så när vågen tickar åt fel håll, hihi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle nog behöva gå ner lite, fast jag väger mindre än den tjockisen jag var i 9:an ;-)

      Radera
  5. Skönt att det funkade så bra med utflykten! Gos är ju det bästa som finns, ser supermysigt ut! Nosbuffar

    SvaraRadera
  6. Helgerna försvinner alldeles för fort men inget att göra åt tyvärr! Man får njuta så länge eller så korta de är.
    De trivs verkligen ihopa husse och söta fröken Amanda, måste vara härligt för henne när husse kommer hem.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon sitter i fönstret och väntar på honom på fredagarna. Det är hon som berättar när han kommer. Hon ser honom långt innan jag har möjlighet att se honom :)

      Radera