Väderprognos för 5 dagar

lördag 7 mars 2015

Sport lördag och shopping!

 

00066

TVn har varit på större delen av dagen. Make har suttit och tittat på skidtävlingar och friidrott.

Jag har å andra sidan letat efter fler braiga fynd. Idag har Amanda fått en ny säng billigt (73:- i några dagar till, måtten är 40X50X10 cm). Vad tycker ni, den är tvättbar och dynan i botten är lös. Hon måste ju ha ett nytt ställe att gömma sina leksaker. *fniss*

Ny säng till Amanda 73,-

Jag valde den blåa, min favorit färg, den kommer att passa fint och vi  hoppas att hon kommer att tycka om den.

Dessutom beställde jag en färgväxlande kran till köket.

Till köket 55,-

Den lyser i olika färger som bestäms av temperaturen på vattnet. Blått när vattnet är under 30 grader, grönt när vattnet är mellan 31-40 grader och rött vid över 41 grader. Ett kul munstycke till köks-kranen. Av det man kan utläsa av recensionerna, fungerar den utmärkt och ska passa vanliga standardkranar! Maken har kollat måtten!

Sedan har både min Kindle och Letto fått nya snygga skydd

Till min Kindle 130,- till min Letto 64,-

Båda är egentligen för Kindle, men den högra passar säkert min Letto också. Jag ha kollat med linjal. Den vänstra är blå på utsidan och har inbyggd läslampa.

Det blev några småsaker till. Som skydds påsar till fjärrkontrollerna, som krymper till rätt storlek med värme och  väldoftande malkulor av cederträ. Alla bilder är länkar till varorna som jag har köpt.

100 malkulor 18,- Skydd till fjärkontroll 18,-

Men nu är det nog färdig handlat för ett bra tag. Jag gjorde av med mina bonusar och mer till. Maken tyckte att de var väl använda pengar.

Jag återkommer till ringarna när jag ha kontaktat Mini igen. De tre ringarna var i rätt storlek denna gång, men fel ändå. Dom skickade alla tre i rosa-guldplätering. Jag köpte trefärgad! Gult-guld, vit- och rosa-guld. Den mystiska topasen är mycket bättre, men har inte det där extra. Jag vet inte hur jag gör med dem. Jag måste tänka lite till!

Ha en fortsatt trevlig lördag!

7j /Julia

4 kommentarer:

  1. Nya sängen kommer att bli perfekt till Amanda! Hade matte köpt en så hade det blivit den som är orange.
    Praktiskt med att se temperaturen på vattnet, matte har sett att det finns till duschar bla.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns massor med sorter av dessa färgglada temperatur munstycken.

      Radera
  2. Vilka roliga inköp, nog kommer Amanda bli glad för sin fina säng, verkligen tjusig :)
    En sån där till kranen låter roligt. Här har också shoppats en del, vårjacka och skor till matte..på nätet så hon hoppas de passar när de kommer hem.

    SvaraRadera