Väderprognos för 5 dagar

måndag 9 mars 2015

En solig måndag!

 

3monday47

Vi hat strålande sol och termometern visar +7,9 grader.En vacker morgon/förmiddag.

Gubbarna låter bakom huset och Amanda siter i sovrumsfönstret och tittar på dem medan hon lapar sol Ler.

Jag sitter och lyssnar på bok och spelar kort. Idag står Tjajkovskij för musikunderhållningen.

Jag har inga måsten, mer än min vanliga träning, men den är jag klar med. Det mesta i alla fall. Jag måste ju stå en stund medan jag lagar mat idag. Den blir mycket enkel, bara lite  isbergssallad, några tunna lökskivor och en tomat med lite god dressing och överblivna köttbullar.

Vi önskar er alla en solig måndag!

00026 /Julia

PS: Följetongen med de felaktiga ringarna är löst. De bad om en bild på både ringar och streckkodsetiketten efter mitt brev igår i sitt första svar imorse. Det har dom fått!

20150309_090654

I brev två talade de om att de kommer att återbetala mina pengar till kontot som jag använde vid betalningen för ringarna och jag får behålla dem! En just lösning tycker jag! Det är ju dom som har gjort fel inte jag och två gånger (!!!) dessutom. Och om jag fortfarande vill ha dessa ringar skulle jag lägga en ny order, skrev dom. Jag vet inte, jag har liksom tappat lusten för dom… Jag måste fundera på det! Jag väljer säkert nåt annat när pengarna finns på mitt konto igen.

DS

9 kommentarer:

  1. Strålande sol från en klarblå himmel här nere med idag :)
    Låter hel juste att du både får tillbaka pengar och får behålla ringarna även om du nu inte kan ha dom.
    Kanske du kan ge bort dom i present till nån som fyller år eller så :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. De senaste kan jag ju ha, bara att de är alla tre i "rose-gold". Vad jag ska göra med dem som är för stora funderar jag fortfarande på.

      Radera
  2. Idag har det verkligen varit ett härligt väder! Varmare än i helgen för det har blåst mindre hos oss!
    Amanda gör rätt i att hålla koll på männen som jobbar så de inte slöar för mycket, hihi!
    Var en bra ringlösning!

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nöjd med hur det löstes. Nu gäller det bara att pengarna dyker upp också ;-)

      Radera
  3. Härlig vårdag idag! Bra service ändå även att det blev tokigt tycker vi! Njut av solen! Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Underbart väder har det varit idag, om det blåst liiite mindre om man nu får klaga ;) Mumsig och enkel mat. Matte säger att hon behöver mer av den varan, sallad och så, undrar varför, hihi.
    Det blev en just lösning på ringarna där!

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt med solen! De har lovat många soldagar den här veckan och det är skönt för det muntrar upp humöret.
    Hoppas söta fröken gillar den nya bädden så hon har ett ställe till att gömma leksaker >_<
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Håller med övriga om att de var så juste med dig. Vad fort de svarade
    Soligr här med . Haft avd möte i kväll så det blev en sen kväll. Sista tåget och tidiga i morgon. Go natt, Gunilla.

    SvaraRadera