Väderprognos för 5 dagar

söndag 15 mars 2015

En solig söndag!

 

00011-1

Strålande solsken och runt 8 plusgrader, fast det blåser lite. Det märks att våren är på gång. Fåglarna sjunger allt de kan. Fler och fler grannar dyker upp också. De ska väl kolla sina små hus och förbereda för den varma årstiden.

Vi har sett hur flera har lagt ut sina sängkläder i solen. Skönt att bädda med när solen och vindarna har luftat igenom dem efter vintern. Vi är ju inte många som är här året runt, så det kan verkligen behövas efter en vinter. Mina brukar också luftas nån timme när maken hjälper mig att byta sängkläder.

Vi gör inge speciellt idag. Amanda har haft sitt dagliga katt-fnatts-race och sover nu i en sol plätt på min säng. Hon luktar extra gott av solsken!

Vår vardag har börjat, eftersom maken har åkt, men nästa helg kommer att bli en dag längre. Jag ska till min gulliga doktor den 23:e. Bra att få bekräftat att jag mår rätt så ok. Jag har dragit ner värktabletterna till ett minimum och hoppas verkligen att jag kan slippa att ta dom helt och hållet snart.

Hoppas att ni har möjlighet att njuta av solen!

00066 /Julia

12 kommentarer:

  1. Det är gott med solsken i sängkläder och päls, man blir liksom glad av det.
    Sängkläder kan verkligen lukta innestängda om man inte använt dom på hela vintern och stugan varit stängd.
    Bra att du klarar dig på mindre värkisar :-)

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många har inte varit här under hela vintern, självklart måste dom vädra ut det mesta.
      Det tycker jag med :)

      Radera
  2. Har varit soligt här nere också :)
    Matte och Husse har suttit ute och fikat på ett fik idag.
    Härligt att du kan dra ner på dina värktabletter!
    Hoppas du kan fortsätta med det!

    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Kul att det börjar röra sig i stugorna vid dig och vårkänslorna väcker alla till liv igen. Fint att du kan minska ner på tabletterna nu och allt känns bra
    Amanda är ju en liten goding också, med sitt race. Sötingen din. Må så gott och kramen, Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amandaär min egen lilla Solsken, fast hon är ett busfrö ;-)

      Radera
  4. Doften av katt som varit ute är så speciell och god! Nosbuffar

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt med solen! Matte såg snödroppar tidigare i veckan, så hoppas våren är på väg.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Hihi, såna där solplättar brukar jag också leta upp och lägga mig i. Matte brukar komma och gosa med mig efter ett tag för jag blir så varm och gosig säger hon :)
    Visst kan man allt känna att den är här nu, våren :D Härligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns inget mysigare än att få borra ner näsan i en liten solvarm kropp på sitt pälsklädda barn :)

      Radera