Väderprognos för 5 dagar

måndag 23 mars 2015

Äntligen hemma :)

 

3monday47

Denna måndag började definitivt bättre än den förra! Jag vaknade först, som vanligt och fixade provet doktorn ville ha. Efter en stund kom en sömnig Amanda från husse. Hon sov med honom inatt, fast hon började gårdagskvällen hos mig i vanlig ordning.

Vi provade vår nya “smetmojäng” och åt våfflor till frukost! Den fungerade utmärkt och det bästa med den är att det inte blir nåt spill. Jag ställde den i ett fat mellan våfflorna för säkerhets skull, men ingenting! Ett jättebra köp och jag är verkligen nöjd med den. Den kommer att användas till flera saker, inte bara våffelsmet. Nästa gång ska jag prova om den håller lika tätt med pannkakssmet, som är tunnare än både våffel och muffins smet.

Färdtjänsten skötte sig bra idag, bortsett att han som hämtade mig körde gångvägen genom byn och stannade utanför  huset. Vilket innebar att jag fick ta mig tillbaka genom den delvist uppgrävda vägen mot P-platsen. Det var rena leråkern bitvis. Tur att jag hade två starka karlar till hjälp, när jag körde fast i leran och de fick slita!!!

Sen körde han åt fel håll från oss och vi fick en sightseeing tur, men han hittade till vårdcentralen så småningom. Jag lämnade morgonens provrör och de tog tre rör med blod på laboratoriet.

Sedan träffade jag min gulliga doktor, med vänstra handen väl inpackad i ett snyggt gipspaket!!! Hon hade haft sportlov med familjen och stukade handleden väldigt illa. Hon är fenomenal egentligen! Istället för att sitta hemma med en bra bok i soffhörnan och ha onda tassen tryggt i knäet, är hon på jobbet och tar hand om sina patienter! Inte undra på att vi, hennes patienter, älskar henne!

Jag mår rätt ok, men har lite högt blodtryck. Hon kommer att ge mig nån annan medicin än den jag tar nu. Sedan ville jag byta ut mina “farliga” värktabletter mot nåt som inte är beroendeframkallande. Hon tyckte att det var toppen att förslaget kom ifrån mig! Så jag får en annan sort av värkisar också, men hon vill se resultatet av proverna först. Hon hör av sig senare i veckan och maken hämtar ny läkemedel åt mig på fredag!

Sedan besökte vi biblioteket en sväng, jag bara hälsade på dem jag känner och fick lite tips på nya talböcker. Jag lånade inget denna gång, jag har ju tillgång till allt jag vill via datorn. Efteråt styrde vi kosan till vår mataffär, där handlade vi en del som vi behövde och en del lite onyttigt, men gott! Deras underbara nybakade XXXL stora kanelsnurror till exempel. MUMS!

Hemresan gick jättebra också och nu bad vi chaffisen att köra direkt till huset, så jag slapp leråkern denna gång!

Nu är jag rätt så mör efter dagens händelser. Maken har åkt och jag ska bara koppla av och gosa med Amanda. Hon har fått ett present-kit med maten vi köpte åt henne. Bild på den kommer imorrn.

Ha en fortsatt trevlig måndag!

Gustavmåndag /Julia

10 kommentarer:

  1. Låter ju nästan för bra för att vara sant att det inte blir det minsta spill , med den där smetmojängen :)
    Kan ju vara kul med lite sightseeing om man har gott om tid och det var ju tur att ni kunde visa en bättre plats att bli avsläppt på när ni kom hem så du slapp köra fast igen !
    Visst är det bra att folk vill jobba även om dom har handen i gips , men matte undrar hur i hela friden den där doktorn kan sköta dom basala hygienrutinerna med handen i gips ??
    Fast det är klart , Matte fick lära sig på en hygienutbildning eller rättare sagt så gissade min matte helt rätt när det visades en bild på diverse sorters vårdpersonal och en läkare vem man skulle undvika att ta i hand. Det är läkaren det , som är sämst på dom basala hygienrutinerna. Så det kanske inte blir mycket sämre med dom än vad det brukar vara med gipsad hand ;-)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smetmojänge ÄR toppen!!!
      Enkelt, vi tog inte i hand denna gång ;-)

      Radera
  2. Vad kul att allt avlöpte som planerat frånsett att åka med rullstolen i lera matte har samma problem men en gång var det en olycka matte tänkte sig inte för utan körde rätt ut i gräset o började slira.
    Kramisar o nosgos

    SvaraRadera
  3. Härligt att allt gick bra förutom fastkörningen. Nu hoppas vi på bra provsvar så du kan byta värkisar.
    Amanda njöt nog av att få ha husse en extra natt och passade på att sova hos honom, hihi!

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amanda älskar sin husse! Vi har massor med bildbevis på dem tillsammans :)

      Radera
  4. Skönt när allt fungerar som det ska även om du körde fast lite.. Våfflor är ju kalasgott så härligt att mojängen funkar! Nu sover du nog gott ikväll efter allt! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att jag hde hjälp med att komma loss! Våfflorna var toppen och mojängen fungerar jättebra!

      Radera
  5. Härligt att färdis skötte sig och att du mår bra! Hoppas du inte känner av bytet av blodtrycksmedicinen negativt, matte fick byta sort flera gånger i början och blev jätteyr varje gång i ett par veckor innan kroppen vande sig.
    Hoppas kanelbullen smakade gott! :)
    *nosbuffar*

    SvaraRadera