Väderprognos för 5 dagar

fredag 20 mars 2015

Äntligen fredag!

 

Fredag 1

Veckan har gått fort, men det klart den började en smula kaotiskt och maken var ju här större delen av måndagen också. Det kommer han att vara kommande måndag också! Jag ska till doktorn på eftermiddan.

Vädret är inget att hurra för. Det kommer nåt snöblandat uppifrån, men det är alldeles för varmt, vi har +4,2 grader, för att det ska kunna lägga sig, tack och lov.

Jag har fallit för en vår-frestelse och köpt 2 jättefina chiffong scarfs med kattmönster. De mäter generösa 175 X 60 cm. Bilden är en länk, för er som också vill ha dem! Gratis frakt!

Chifongscarfs i två färger á 18,-

De kostade bara 18:- styck och jag köpte en av varje färg, eftersom jag inte kunde välja! Dessa kommer jag använda ofta, färgerna passar till det mesta.

Nu ska vi bara få resten av dagen att gå tills maken kommer. Jag har fått tips på en trevlig bok om hittekatter och deras öden av Kjelle Bus. (Bilden är en länk)

20150320_133733

Han har vunnit boken och i en kommentar fick jag veta att den fanns på Amazon.com. Självklart letade jag reda på den och köpte den i Kindle format. Nu är det bara att läsa! Det ska säkert bli roligt, dessa katters öde fick ju trots allt ett lyckligt slut.

Ha en fin fortsättning på fredagen!

hundeogkatte027 /Julia

6 kommentarer:

  1. Vilka söta scarfs du hittat!
    Matte ska kika när hon sitter vid den vanliga datorn.
    Kul att du hittade boken Rescued på nätet som E-bok :)
    Här har vi bara hunnit bläddra lite i den än så länge.
    Inget snöslask här nere, men duggregnar det gör det :)
    Trevlig fredag kväll!

    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag att hon ska göra. Bilden är ju en länk :)

      Radera
  2. Böcker om katter som det går bra för kan man läsa utan vidare. Önskar att varje katt blev omnämnd som en va de det gick bra för.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och ni har ju en del kissemissar att berätta om också. Dom är många som har fått nya hem tack var alla er på Södertälje Katthem ;-)

      Radera
  3. Vi skulle se solförmörkelsen men vi såg inte ens en skymt av solen för himlen var jämngrå!
    Så söta scarfsar, passar dig perfekt!
    Ha en underbar fredag!

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som här då. Nu är det vitt ute också!!! Bääää!!!

      Radera