Väderprognos för 5 dagar

onsdag 11 mars 2015

Tur att jag har tidiga vanor!

 

1476309_487717131347733_1343025687_n

Gubbsen satte igång 07:02 med denna “lille” goding

PICT1662

som kör fram och tillbaka bara en halvmeter bakom huset. Allt skakar, det är sjögång i min thé mugg!!! Tur att jag var uppe innan de satte igång. Nu har klockan hunnit bli 07:50 och bara gud vet hur länge de tänker hålla på.

Jag har skruvat upp ljudet på min bok för att kunna höra Tomas Bolme. Det är ingen idé att reta mig på oljudet. De måste ju göra sitt jobb för att vi inte ska riskera vattenledningarna kommande vintrar.

Denna milda vinter har vi inte haft några problem alls med vatten och avlopp, men vissa vintrar har det varit bitvis ganska jobbigt. De ska vara klara med hela området senast till mitten av maj. Till dess får vi finna oss i att de stänger av vattnet ibland av och till. Jag är välförsedd med dricks- och kokvatten i dunkar med kran som räcker en vecka om det skulle behövas, men godast är ju vatten som kommer direkt ur kranen. Jag passar på med disk och dusch när gubbsen har gått för dagen, så jag inte blir av med vattnet med håret fullt av schampo och kroppen intvålad Blinkar!

Nej nu ska jag återgå till min frukost. Sötaste Fröken Amanda sover redan efter sin. Hon har tröttnat på händelserna utanför, som hon ändå inte kan se. Hon ligger i sin lilla knöliga igloo i fotänden i min säng.

Ha en solig onsdag!

1505256_571117872983256_1464710058_n /Julia

12 kommentarer:

  1. Stackare, det blir tidiga morgnar framöver! De är onödigt morgonpigga, de där gubbarna! Att vara utan vatten är en påminnelse om vad lyckligt lottade vi är som har bra vatten i våra kranar. Vi har varit utan hela dagen idag pga ett stort bygge längre bort på gatan, och då märker man vad bortskämd man är med att allt ska fungera!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch, det fixar sig!
      Vi har verkligen underbart vatten ur föreningens egen brun och maken ser till att mina vattendunkar är fulla på söndagen innan han lämnar oss. De räcker gott OM jag så skulle bli utan en hel vecka!! Inget kommunalt vatten här inte :)

      Radera
  2. Hoppas det inte dröjer alltför länge innan arbetet utanför är klart, och framför allt att inget skakas sönder av vibrationerna. Bra att Amanda kan sova trots oljudet.

    SvaraRadera
  3. Ja, det där bullret är ju för en god sak, så då är det lättare att låta bli att reta sig på det. Värre hade det varit om det varit annan sorts oljud.
    Fast skönt är det självklart när arbetet är över och du kan återgå till att duscha som du vill utan risk för att bli utan vatten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju så. Det blir jättebra när arbetet är klart!

      Radera
  4. Det verkar ändå gå undan även om det är en del oväsen!Snart bör de väl vara förbi ert hus? Nosbuffar

    SvaraRadera
  5. Hej där!

    Tack för omtanken om Ozzy (läste på Gustavs blogg).
    Det är härligt att han är bra igen, man älskar verkligen sitt pälsbarn o vill att han ska må bra.

    Kan tänka mig att det skakar bra i huset när en sån stor maskin håller till bredvid. Men ,det är ju för en bra sak o då står man ut.
    Skrattade när jag läste om din farhåga om att stå med lödder i håret o utan vatten.
    Det hände mig för några år sedan då vattenledningen på gatan brast när jag stod i duschen.
    Vad göra, jo, ringde en kompis inne i stan o körde dit så jag fick duschat färdigt.

    Hälsningar från
    Ozzys matte

    SvaraRadera
  6. Det känns som allt skakar när så stora maskiner kör så nära.
    Hoppas i alla fall de snart är klara nära ert hus.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
  7. Det VAR sjögång i min temugg!!! Jag önskade dom lååångt bort tidvis!

    SvaraRadera