Väderprognos för 5 dagar

lördag 14 mars 2015

En solig lördag!

 

weekend

Vi har strålande solsken och +7,2 grader i skuggan. En härlig vårdag! Vi får se om vi tar en promenad, men först vill maken frosta av frysen i friggen.

Det var en del kuliga saker i kattongen, som Söta Fröken får gott om plats i Ler!

Först och främst kom en efterlängtad hjälpreda för mig.

Smet fördelare 117,-

En manick som hjälper till att göra plättar, pankisar och fylla muffinsformar utan att behöva spilla. De är ju rätt så dyra, men denna köpte jag från LightInTheBox för bara 69,- under en blixtrea i början av februari. Nu äntligen kom den i förra veckan med lite annat.

Bland dem var detta fina halsband också för bara 16;-. Den är symbol för fem fantasy böcker: Hungerspelen, Harry Potter, Divergent, Percy Jackson och City of Bones.

5-böcker halsband 16,-

När jag berättade om den för en kompis, ville hon också ha en. Jag lovade att beställa en nästa gång jag handlar. Jag har bara läst och sett de tre första av dem än så länge, men de tre är favoriter som jag gärna läser om eller lyssnar på flera gånger.

Det är verkligen bra med gratis frakt! Visserligen tar frakten tid, men det är det väl värt. Jag, som egentligen inte gillar att handla, hittar många fina saker. Tur att jag är ansvarsfull och köper bara det som jag verkligen har råd med. Det skulle aldrig falla mig in att sätta mig i skuld för struntsaker. Inga dyra krediter för oss, med andra ord!

Det är jättekul att bläddra bland sidorna, men modesidorna får vara. Jag är helt enkelt inte intresserad av modekläder och skor. Jag behöver sköna och praktiska plagg att sitta i och bra foträta “sandaler” att gå inomhus i. Väskor är i och för sig roliga att titta på, men jag måste ju alltid bedöma hur praktiska de är när jag sitter i rullstol. Inget att bara hänga över armen eller hålla i handen. De ska vara lagom små och gå att ha tvärs över kroppen eller runt midjan. Både för att  det är bekvämast och för eventuella rånrisken. Då är man säkrare för väskryckare, tror jag. Jag har ju sällan med mig större saker än några kort (för färdtjänsten, biblioteket och ICA till exempel) mp3 spelare och mobil.

Nu vill vi bara önska er en solig lördag, vi ska ut på en solig promenad!!!

00018 /Julia

12 kommentarer:

  1. Praktisk sak den där med smet i, hoppas den är bra.
    Fint halsband, kul med alla symbolerna i ett smycke.
    Ingen direkt sol hos oss men det gör inget för matte är inte så pigg på att gå ut nån längre stund.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den läckte pyttelite med bara vatten i, men både pannkaksmet och sockerkakssmet är ju tjockare, så jag hoppas ;-)
      Hoppas att matte mår bättre imorrn!

      Radera
  2. Gillar dina bra köp
    Muffins kannan verkar toppen hpppas att den är bra. Vårsol även här idag. Lev och må, Gunilla

    SvaraRadera
  3. Inga dyra krediter här heller, men nog älskar min matte att alltid titta på kläder och skor framför allt. Väskor och roliga manicker är också trevligt säger hon. Jag gillar att titta på hundbäddar och godis, hihi.
    Underbart att ta sig ut i detta fina väder, det har verkligen varit skönt idag nu när det inte blåser så mycket heller.
    Fortsatt trevlig helg :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sitter helst framför datorn och kikar. Det är så trångt för rullstolar i affärerna. Speciellt för en elrullstol, som är större än en vanlig.

      Radera
  4. Vilken smart mojäng! <hoppas att ni kom ut i solen en stund! Nosbuffar

    SvaraRadera
  5. Verkligen en smart mojäng. Härligt med soligt väder. Fortsatt trevlig helg och kram.

    SvaraRadera
  6. Den där smetmojjen såg väldigt smart ut tycker matte. Gissar att du kommer att skriva om den fungerar lika bra som det är tänkt :)

    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera