Väderprognos för 5 dagar

tisdag 10 mars 2015

En solig, men ovanligt bullrig tisdag!

 

00013a

De jobbas för fullt bakom oss. Tyvärr så hör jag dem bara, de har inte kommit så långt att jag kan se vad de håller på med, snart så kan jag säkert se dem. Då får ni bilder också.

Vi har växlande molnighet och det blåser halv storm. Våra småfåglar har landningssvårigheter till maten stundtals. Både automater och talgbollar svajar i rejält i vindbyarna.

Jag hade öppet en stund, men fick stänga igen. Det var inte mysigt alls. Det blåser alldeles för mycket även om jag sitter i dörren. Så jag återgår till min ljudbok och spelar lite mahjong, för att få min dag att gå!

Ha en fortsatt trevlig tisdag!

tuesday6 /Julia

12 kommentarer:

  1. Nu har det mulnat på här nere också och börjat blåsa med :(
    Här har det också varit levande idag fast det har matte orsakat alldeles själv genom att putsa fönstren :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skitiga fönster syns väldigt bra i solsken, jag är avis på era rena!!!
      Mina behöver putsas också :)

      Radera
  2. Inte lätt för de små lätta fåglarna att landa när det blåser så mycket, tänk och se maten men inte kunna landa vid den så frustrerande, hihi!
    Är inte så skönt när det blåser så mycket trots solsken.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni snart får lika härligt vårväder som vi har! Såg första humlan flyga omkring idag! Hoppas bara den hittar mat nog för att överleva!

    SvaraRadera
  4. Snöade i Umeå i morse ligget ej kvar men en hjälp för gamsnösmältandet. Spännande att höra vad gubbarna gör. Gubbarna här under oss har fixat gullfiber i trappen idag Fast undrar hur de fått upp hela pallen full två trappor. Ha det gott och hoppas pippisarna får det lugnare i morgon. De blir jy sjösjuk av den blåsten ha ha! / Gunilla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snö???????????? Skräms inte!!!
      Vi ska ha vår nu! ;-)

      Radera
    2. Pssst bara i Umeå! Här ska den vara väck! Hi hi hi!

      Radera
  5. Jam, oj vad det har stormat idag, skönt att man kan vara inne då!Dock kan vi ju njuta av att snön är borta! nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ALLT vitt är borta nu, härligt och vi väntar på blåsippona nu ;-)

      Radera
  6. Här har det också blåst storm, inte vidare skönt alls. Solen sken och här ville vi bara få värma oss i solens strålar lite, men det får vi visst spara till något annat tillfälle.

    SvaraRadera