Väderprognos för 5 dagar

måndag 30 mars 2015

Till och med vädret är måndag!

 

regn006

Det är grått och tråkigt och det regnar! Grannen bredvid har bankat på nåt i flera timmar. Tur att jag har bra hörlurar, så jag slipper att höra så mycket av hans bankande och hör min bok! Musiken har jag avstått ifrån. Vill jag höra musiken också hör jag hans tämligen högljudda arbete. Nej tack, det får bli bara bok utan oväsen.

Jag har kommit på en ganska bra idé (tror jag). Jag har köpt några roliga klockor ganska billigt och funderar på om jag ska auktionera ut några av dem till förmån för Snuffefonden (3 eller 4 st, jag har inte bestämt hur många det blir på auktionen än, men mins tre blir det i alla fall). Vad tycker ni om det? Det vore kul att veta.

Jag tänkte visa bilder på klockorna här i bloggen och ni som vill får bjuda på dem. Den med högsta budet betalar pengarna direkt till Snuffefondens bankkonto och jag skickar klockan. Frakten bjuder jag också på. Skulle det vara nåt?

Men först måste klockorna komma. De är skickade, det vet jag och de bör vara här om nån vecka. Berätta om ni tycker att idéen är bra eller dålig i en kommentar, så tar jag det därifrån. Finns det inget intresse, får jag hitta på nåt annat med dem.

Nej nu vill Söta Fröken ha min odelade uppmärksamhet. Det är bäst att hon får det. Hon har radat upp 2 noppbollar och en vit liten musebus, det är lekdags!

Ha en fortsatt trevlig dag, fast det är måndag!

Playtime /Julia

15 kommentarer:

  1. Här är det åxå jättekallt o grått o tråkigt väder man vill helst stanna inne.
    Kram o nosgos

    SvaraRadera
  2. Visst är det en riktig måndag! Vi var rätt nöjda med att vara inne idag, matte kom hem och var ganska blöt.. Spinnande med auktion tycker vi! Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Måndagsväder här också, regn och så blåser det jättemycket!
    Vi tycker det är en verkligen kul idé du kom på!

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte det och lär väl få se OM det är idéen är bra :)

      Radera
  4. Hur tråkigt väder som helst och utdragen blir man fast jag skulle kunna hålla mig...fast ut måste jag ju ändå till slut, jag kan ju inte hålla mig hur länge som helst, även om jag vill ;)
    Visst var det en fin idé som du kom på :D

    SvaraRadera
  5. Nej denna blöta gillar vi inte heller häruppe
    Snöblandat nej fy sjutton alltså. Din ide verkar ju jätte bra. Fast du Snuffefonden vet jag väldigt lite om. Så mycket har jag förstått att det gäller ett katthem. ? Sköt om dig vännen./ Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snuffefonden är ett ställe där mattar och hussar kan söka bidrag till veterinärvård, då försäkringen inte räcker till.

      Radera
    2. Tscksr för den infp Det visste jag inte fanns
      Va bra

      Radera
  6. Jaaaa! ropar alla klosterkatterna och klappar tassarna. Det är en jamarbra idé med en klockauktion till förmån för Snuffefonden! *sätter sig och väntar ivrigt på att auktionen skall börja*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att ni berättade att min idé är nog rätt bra, ändå :)
      Auktionen blir av så fort klockorna har kommit, förmodligen straxefter Påsk nångång :)

      Radera
  7. Var måndags väder här också igår.
    Låter som en alldeles utmärkt idé med att auktionera ut några av klockorna till förmån för Snuffefonden tycker både jag och matte :)

    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då blir nog auktionen av nångång efter påsk. Jag måste ju ha fått klockorna jag tänker på först :)

      Radera