Väderprognos för 5 dagar

söndag 29 mars 2015

Vi håller på att blåsa bort!!!

 

00066

Maken har åkt iväg med grannarna till ett medlemsmöte. Tur att han får åka både dit och tillbaka. ingen vet hur länge de ska hålla på, det blir nog mest information om hur långt de har hunnit med isoleringen och annat som rör det. Jag ville inte följa med. Det blir alltför bökigt och dyrt med färdtjänsten (140:- t/r) om jag också skulle följa med. Dom pengarna kan jag definitivt använda på bättre sätt.

Ni hade väl inte glömt

daylightsaving4 vår

Skönt att det blir ljust allt längre om kvällarna, speciellt efter att vi börjar dagen en timme tidigare nu. Jag brukar inte ha några problem med tidsomställningen på våren, det är värre på höstarna.

Söta Fröken Amanda höll husse sällskap inatt. Hon gick ifrån mig strax efter vår vanliga kvällsgos och jag hörde när hon gick igenom luckan till sovrummet. Hon njuter lika mycket som jag av att ha honom här. Lite synd att helgerna går så fort.

Vi ska äta innan maken åker ifrån oss för denna helg. Han kommer tillbaka efter mötet. Vi ska äta biffstroganoff och den orkar jag nog fixa själv, vi hade några skivor lövbiff i frysen och den har jag strimlat redan.. Han vill ha potatis till och den får han skala. Jag tycker att ris hör till den rätten, så jag kokar det till mig själv. Jag brukar göra mycket sås när jag lagar biffstroganoff, för det är så gott och man kan alltid lägga i lite korv efteråt om nu biffen i den tar slut.

Vi önskar er alla en skön söndag!

00011-1 /Julia

20 kommentarer:

  1. Mjau jag fick påminna matte en extra gång igår kväll om att ställa om klockan till sommartid. Här både regnade det o blåste inatt så jag satt i fönstret en stund o kikade ut o i morses så sa jag till att jag ville upp till matte så hon lyfte upp mig o la mig under täcket så vi låg o myste en stund.
    Kramisar o nosgos

    SvaraRadera
  2. Vi väntar också på att våren skall komma på allvar och vi är glada för det här regnet som faller idag, för nu är det dags att sätta lökar i jorden och tänk så underbart det skall bli! Och det här att påsken kommer just nu, det är ju en väldigt färgsprakande tid eftersom påsken har en djupare innebörd så kan man ju glädjas åt ljuset på två sätt samtidigt!
    En jättefin bakgrund har du ordnat på bloggen, det var en överraskning nu när jag kom hem från sjukhuset och fick se den.
    Kram från gammelmatte Gitte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du är hemma gen. Hoppas att allt kommer att fungera nu :)

      Radera
  3. Vi kom ihåg att ändra klockan eller matte kom faktiskt ihåg det själva.
    Det är ju allra bäst när alla som hör till är samlade på samma ställe och Amanda tar verkligen vara på stunderna med sin älskade husse.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
  4. Mmm, vilken mat, oj så gott. Vi håller med om att ris är det rätta till, hihi.
    Känns skönt att det blir ljusare om kvällarna, dock är det så trist att det bara regnar och regnar just nu. Vi vill ju ha vårsol och värme nu, inte blåsa bort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ris är inte rätt till nånting enligt maken *skrattar gott*
      Visst ska det vara sol och vårvärme nu!!!

      Radera
  5. Skönt att maken fick skjuts i busvädret. Här blåser det också rejält och har ösregnat precis hela dagen. Tur att man kan vara inne i värmen och mysa
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Blåst och regn har det varit hela dagen. Hoppas mötet gick bra och att middagen smakar också. Stroganoff är jättegott.

    SvaraRadera
  7. Regn o blåst även hos oss. Jo det gjorde du nog rätt i som sparde dessa pengar till något annat Du får ju höra vad de pratade om då han kommer hem. Den maten är god tycker jag med. Ha en fin början på en kortare vecka. Kramiz Gunilla.

    SvaraRadera
  8. Vilket väder det har varit idag, brrr skönt att vara inne! Den här veckan blir det väl lite extra dagar med husse? Nosbuffar

    SvaraRadera
  9. Regnat massor och blåst nere hos mig också idag, så det är tur att husen är ihåliga :)

    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera
  10. Tycker också att ris är bäst till stroganoff-
    Tycker att man kan äta ris till det mesta egentligen.
    Kanske inte till strömming då, men det är ju en smaksak :)

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maken gillar varken ris eller pasta och det har jag accepterat efter snart 35 år :), vill han ha potatis så är det bara att skala den.*fniss*
      Han är uppvuxen med mat, potatis å sås.

      Radera