Väderprognos för 5 dagar

måndag 16 mars 2015

En kaotisk måndag efter en lika kaotisk natt!

 

6

Något hände med vår toalett igår. Det kom ingen vatten in i tanken alls. Alltså det gick inte att spola! Maken tog fram den stora verktygsväskan och började skruva, troligen var det en liten sten som täppte till. Resultatet blev tyvärr mindre bra! När han skulle skruva ihop rören igen ville de inte! Det vill säga att vatten rann där den inte skulle = översvämning i duschen tack vare duschkabinen!

Han stängde av vattnet innan han åkte och skulle ringa rörmokaren genast imorse, efter att ha torkat upp vattnet som hade runnit ut.

Men trots att vattnet var avstängd, rann  vatten på golvet ändå. Varifrån det kom har jag ingen aning om, men jag berättade vad som hade hänt sedan han hade åkt i telefon igår kväll. Inte lätt att få upp vatten från golvet när man måste sitta på toan under tiden. Så här såg det ut vid 02:45!!! En genomblöt badlakan (slängde ner den i ren desperation) och flera skurtrasor. Allt är genomdränkt av vatten!

20150316_053125

Jag ringde honom klockan 05:00 imorse och grät. Jag hade lyckats få ut Amandas låda 02:30 i alla fall och ställde den innanför ytterdörren. Inte ville hon gå i det blöta och hon var förfärligt kissnödig. Mattes duktiga lilla älskling, som använde lådan genast med en lycklig suck. Maken lovade att ringa till rörmokaren genast på morgonen, de som kommer till området vid behov, och komma ut tills de skulle komma. Jag kunde ju inte förklara vad han hade gjort! Han var här redan före klockan 12 tack och lov!

Rörmokarna skulle komma vid två-tiden… Klockan två-tiden blev 14:45, men grabbarna fixade muggen och ordningen är återställd igen, de bytte nån mackapär i tanken, och duschen skurad ordentligare än på länge!!! Vattenledningarna fungerar som de ska. Jag har varmvatten och kan både duscha och diska, men jag har en dunk med vatten om gubbsen som isolerar stänger av vattnet en stund, när de måste.

Jag är dödstrött efter nattens “äventyr”. Jag hade inte sovit många timmar av både oro och hårt jobb. Jag lär få äta upp detta imorrn, men jag får ta det då!

Maken var gullig och lät mig köpa ett minne av kattastråfen.

Kattastråfdagsklocka 14,-

Jag beställde en stor (4 cm i diameter) klocka för 14:- på blixtrean. Självklart blev det en med blått armband. De finns i flera färger och bilden är en länk som vanligt. Jag tyckte faktiskt att jag har gjort mig förtjänt av den! Nu ska jag koppla av, maken har åkt igen och jag hotade med att om nåt händer, ringer jag om så det är mitt i natten!

Ha en fortsatt trevlig måndag!

Fun%20(2) /Julia

14 kommentarer:

  1. Nej fy, som jag lider med er/dig och självklart söta Amanda som inte kunde kissa. Skönt att ordningen är återställd. Här går saker och ting sönder med en rasande fart, torktumlaren slutade fungera och bilen blev inblandad i en krock. Reparationerna blir nästintill lika höga som bilens värde idag, så försäkringsbolaget ska betala ut bilens värde och ta in den för skrot, och så får vi allt leta upp en ny. Suck...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amanda var jätteduktig. Hon stod i dörrn och jamade uppfodrande, det var då jag fattade att hon var jättekissnödig, min lilla älskling!
      En olycka händer inte ensam, det kommer i serier.
      För mig händer de oftast tre i taget.
      1. en liten skål gick sönder när jag öppnade kylen
      2. översvämningen
      3. jag tappade ett litet glasfat
      Så nu är det klart för min del ;-)
      Lycka till med att hitta en ny bil och en ny (?) torktumlare!

      Radera
  2. Ett mindre trevligt äventyr! :-( Vilken tur att ni kunde få det åtgärdat idag. Du får sova så gott inatt! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Det är väl typiskt att det händer nattetid även om strulet började innan. Skönt att det är avklarat nu.
    Duktigt av Amanda som lyckades hålla sig tills du fick ut hennes toa.
    Du var verkligen värd den klockan!

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
  4. Oj, oj vilken natt!Förstår att du är helt slut! Skönt att det gick att få ordning på det hyfsat snabbt även om det kändes som en evighet för dig.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det bara att glömma eländet!
      Jag fick ett litet plåster på såret ;-) Jag älskar snygga och gärna stora klockor!

      Radera
  5. Ja uschia vilken natt du haft men glad att de kom så snabbt Jo jo lön för mödan fick du. Den var fin, gillar själv blått. Må så gott och kramiz från oss här i norr./ Madicken och vi andra
    Min dator fungerar ej så kan inte blogga på ett tag. So sorrt for that.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, klockan är annorlunda i allafall och BILLIG, även för ordinarie pris (36:-) :)

      Radera
  6. Hej vännen! Aj då det var inget kul det som hände hos dig men som det sägs så kommer en olycka sällan ensam i ett ordspråk. Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det, men nu är mina tre (se svaret till Laika's matte) gjorda för denna gång.

      Radera
  7. Men jisses vilken natt du hade !
    Tur att du lyckades flytta ut Amandas toalåda så att hon slapp att bli blöt om tassarna :)

    Klart du var värd en ny tjusig klocka efter allt detta :)
    Min matte gillar också STORA klockor , gärna med en massa bling bling på :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en natt att glömma bort, om det nu går.
      Visst var jag värd en belöning! Nu gäller det bara att den kommer, jag vill ha klockan "igår" ;-)

      Radera