Väderprognos för 5 dagar

söndag 31 juli 2011

Hej igen!

 

Söndag

Jag gick tillbaka och la mig vid ½8-tiden och sov till ½10. Det var välbehövligt och mycket skönt. Jag hade fått ner temperaturen några grader i alla fall under min tidiga morgon.

Jag hade sällskap av Amanda och innan jag hade somnat kom Smulan också. Båda låg kvar när jag gick upp igen. De tyckte väl att det var svalare än under natten.

Solen kommer och går, det blåser också, men det är fortfarande kvavt och termometern visar 24,3 grader ute i skuggan. Inte alls lika varmt som igår, skönt! Lite regn skulle behövas, det är ganska torrt här.

Jag vet att det har regnat massor på andra håll (i Skåne till exempel), men det skulle vara bra med lite hos oss med.

Jag sitter och lyssnar på Harry Potter and the Order of the Fenix, inläst, som alla, av Jim Dale. Jag tror att det är den längsta boken av dem alla. Tänk att jag tycker att böckerna är lika spännande fortfarande, trots att jag har läst dem alla flera gånger. Lite besvärligt är det dock att CD-skivorna tar slut så fort. Jag tycker att timmen de varar går snabbt. Eftersom jag mycket sällan gör bara en sak i taget, så spelar jag lite kort på datorn samtidigt.

Jag har funderat på vad jag ska äta till middag, det blir förmodligen blomkålen jag köpte i fredags med lite ostsås över. Jag hittade flera lagom stora/små att koka och äta upp hel. Portionsstora är godast, tycker jag.

Hoppas att ni får en trevlig söndagseftermiddag!

00011-1/Julia

3 kommentarer:

  1. Jobbigt när det är varmt när man ska sova, smarta jamisar som går ut, matte håller med dig angående kryp, isch!
    Vi har faktiskt haft soligt idag men det varade inte hela dagen för det kom lite regn och nu är det kvavt!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  2. Förstår att missorna ville sova ute i rastgården. Ibland har jag lust att bädda ute på balkongen! (Fast har avstått, än så länge... :) ) Nåja, du fick ju sällskap av dem när det blivit lite svalare och vädrat inne. Blomkål med ostsås lät jättegott. Gratinerar du i ugnen, eller tillagr på annat sätt? Kram Stationskattmatte.

    SvaraRadera
  3. Här har det också varit soligt o mulet o varmt idag. Inte en endaste liten droppe regn har vi fått idag heller.
    Matte har läst lite ur andra boken om katten Norton idag med :)
    Matte gillar små hela kokta Blomkålshuvuden också. Jag o husse tycker så där om det !!!
    Natti Natti

    SvaraRadera