Väderprognos för 5 dagar

onsdag 6 juli 2011

Hej vänner!

 

ekn5gy

Nu har vi kommit hem igen, trötta och vrålhungriga! Så allra först MAT!!!

Det fick bli korv och potatissallad (köpt för en gång skull), gissa om det smakade himmelskt.

 

Alltså…

Vi åkte in till stan och tjänade lite pengar på lite guld som ändå bara låg i en låda ock skräpade. Vår lilla hög inbringade dryga 20.000:-. Vi hade ingen aning om att de skulle ge så mycket pengar. Välbehövligt tillskott till målarfärg och annat vi behöver till stugan.

Sedan åkte vi “hem” till vårt vanliga köpcentrum och besökte El-Giganten för att ersätta min trådlösa mus som gav upp för några veckor sedan.

Visst hade jag en annan, men den var för stor till min lilla hand och jag hade nästan ont av den. Min nya är en “kollega” i samma storlek som min gamla, men med ett annat mönster, ganska snygg om jag får säga det själv. Bild kommer senare.

Därefter bar det av till mataffären där vi köpte ett litet berg med frukt. Röda och gröna druvor, 1 vattenmelon, persikor och nektariner. Gud vad jag älskar frukt. Dessutom köpte jag morötter, blomkål, tomater, gurka och isbergssallad. Maken påstår att det är kaninfoder, men han slipper äta det, bara jag får! Jag struntar i köttet. Klarar mig bra med fisk och skaldjur… Kanske lite kyckling nån gång ibland, bara jag får frukt och grönsaker. Han gillar frukt, gurka, tomater och sallad i och för sig… alltid nåt.

Till Smulan och Amanda inhandlades lite godis, så deras stora gotteburk är full!

Nu, ca 3 timmar senare, ska vi dricka lite thé och äta nån bulle till, se lite mer av Hawkeye med kompisar och sedan behöver åtminstone inte jag nån vaggsång ikväll.

Ha en jättetrevlig kväll!

7/Julia

5 kommentarer:

  1. Låter som en intensiv dag! Kul att det blev så mycket pengar! ha en bra kväll! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Det var inte illa, pengar behövs alltid och används inte guldet så finns det bättre saker att ha det till.
    Verkar som ni haft en härlig dag och fått gjort en massa saker.
    Jamisarna blev väl glada när burken blev full igen.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  3. Jisses vilken skatt ni hade hemma i "lådan" !!!
    Förstår att ni blev HUNGRIGA av "allt" shoppande :)
    Det hade jag oxå blivit :)

    SvaraRadera
  4. Jama om att sätta guldkant på dagen! *klappar händer och tassar* Förstår att ni var utsvultna efter en så händelserik dag :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  5. Måste jubla här också: Hurra så härligt att det funkar med dina kommentarer hos oss nu! Hurra igen!!! :D
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera