Väderprognos för 5 dagar

måndag 4 juli 2011

Hej vänner, jag lever och har hälsan…

 

00018

Först lite om gårdagen…

Vi, det vill säga jag och jamisarna, vaknade till regnsmatter och en temperatur på 15,9 grader, härligt!!!

 Jag passade på att öppna ytterdörren och stänga in maken så han kunde sova så länge han ville och behövde. Hela dagen var grå och regnig, men trots en del blixtar långt bort ingen riktigt åskväder. Trots det vågade jag inte vara ute på nätet mer än minuter i taget.

Vi såg slutet av säsong 4 och hela säsong 5 av M*A*S*H Oj så vi skrattade bitvis. Jag tyckte till och med lite synd om Major Burns. Han är bara så urdum. Undrar om skådespelaren, som spelade rollen tyckte om att spela TÖNT under 11 säsonger… De andra är så sköna.

 

Den här måndagen började inte roligt. Färdtjänsten var 35 minuter sen Visar tänderna. Vilken tur att jag/vi inte hade nån tid att passa. Sedan de införde att jag ska välja vilket bolag som ska köra har det blivit värre med tidspassningen. Jag blir så Arg… sen måste jag vara tacksam när bilen väl dyker upp. De har femtielva “bra” anledningar för att skylla ifrån sig sin sena ankomst. Detta var 2 gången på raken. Jag är så j*vla trött på att alltid behöva vara tacksam. Idag har jag faktiskt klagat för första gången skriftligt till färdtjänsten, får se om det blir bättre. Att ringa och tala med dem verkar ju inte hjälpa.

Vi var på biblioteket och fick med oss 8 nya böcker på MP3-CDn. Jag får ha dem enda till 28 augusti… det är ju sommar och semester sa bibliotekarien och log.

Jag frågade efter fler böcker på just MP3-filer, gärna på engelska och hon sa att de ska köpa in fler för allt fler frågar efter just dem istället för “vanliga” ljudböcker på många CDn. Allt fler vill höra böckerna på originalspråket också.

Det blir allt vanligare att lyssna på en bra bok i mobilen med hjälp av ett minneskort. Det är så mycket enklare.

Nu ska jag göra som damen på bilden, fast jag byter ut boken mot en korsordstidning… boken lyssnar vi ju på båda två, mysigt att “läsa” med öronen tillsammans Blinkar!

 

Ha en trevlig eftermiddag!

I fotölj /Julia

4 kommentarer:

  1. Här hemma och i Skåne var det sååå kvalmigt trotts åskvädret på lördagen :(
    Idag har det varit mulet och kvalmigt precis HELA dagen.
    Det är nästan som man vill att Åskar ska komma på besök igen ;-)
    Matte suckar igenkännande över färdtjänsten , hon har ju med dom att göra på jobbet i Hemtjänsten ibland.
    Så bra att du fick ha böckerna hemma så länge !!!
    Matte väntar på böcker som hon beställt från USA jam antar att dom är på engelska ?!
    Ha det så gott ikväll allihopa :)

    SvaraRadera
  2. Håller helt med det där med minneskort. Förstår inte varför biblioteken är så slöa med att införa det. Det är ju så behändigt. Köper ofta böcker på Bokus eller Adlibris där kan man ladda ner böckerna som MP3 filer på en gång efter man betalat. SÅ kan man spara det i datorn och föra över det till mp3 spelare eller mobilen.

    Nosgos

    SvaraRadera
  3. Misstänkte att Åskar var hos er igår, skönt att det är bra i alla fall. Helt rätt att du klagar, hoppas att det fungerar nästa gång. Härligt med ett helt gäng nya böcker! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Det är väldigt irriterande när färdtjänsten inte kommer. Oftast är det så att det är samordnarna som lägger så dåligt turer att det är omöjligt för chaufförerna att hålla tiderna men det är tyvärr alltför ofta det är just de som får det av kunden. Hos oss kan de lägga en tur så chaufförerna har 5 miuter till nästa hämtning och då ska de fram och tillbaka till ett ställe som ALLA vet tar minst 20 minuter, en bra trafik dag. Hopplöst! Vet inte hur det är hos er men..... Trist att behöva vänta så länge och det ska inte behövas!
    Det var matte och nu över till mig!
    Det var en bra lånetid på böckerna, då hinner ni lyssna klart på dom.
    Matte trodde att åskan skulle komma igår men icke, lika kvavt idag så kanske ikväll!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera