Väderprognos för 5 dagar

tisdag 12 juli 2011

God tisdagsmorgon (kanske lite sent?) på er vänner!

 

10i86qr

 

Det är en underbar, sval morgon! Efter en mysig frukost för två är maken ute och plockar efterrätten Skrattar. HALLON och det är en ordentlig första skörd!

Jag bara älskar hallon och de första är utan tvekan de godaste. Vi har redan ätit några enstaka, men idag är det första gången maken gick ut för att plocka dem i en skål! Eller rättare sagt en rejäl plastbytta! Idag får vi äta oss riktigt mätte på dem!

Jag undrar vad vi ska ha till middag, den efterrätten kräver nåt extra gott att äta också. Vi får kika i frysen extra noga för att hitta något riktigt gott. Jag vet att det bör finnas kycklingfilé i alla fall. Lite pizza-sås finns det också. Fast det blir nog kyckling i alla fall om inte maken är sugen på något annat.

Nu vet jag, det finns nog 2 lax bitar kvar, kanske vi kan grilla dem och göra hollandaisesås till. Med lite färskpotatis borde det bli gott. En värdig middag före hallonen. Jag ska föreslå det till maken, när han har plockat färdigt.

Vi har inga andra planer för dagen, annat än att se sista säsongen av M*A*S*H.

Ha en fin tisdag vänner!

00032/Julia

6 kommentarer:

  1. Mmmmmm, det låter jätte gott med laxen och såsen och färsk pärer plus hallon till efterrätt. Här är smultronen mogna, de är också rätt så goda. Tyvärr
    hittar man dem för sällan. Hallon säger de inte blir så mycket i år men det är ju rätt torrt i markerna så skam den som ger sig.
    Hallon är ju ett av de bästa bären att t a fram till vintern, plus sylten är god.
    Hjortron ska det bli i massor här sas det igår.
    Ha en fortsatt bra dag, kram från mig.

    SvaraRadera
  2. God midadg jamar jag :)
    Här har det också blivit lite svaligare efter regnet som kom igår kväll.
    Matte säger att det låter smasken med nyplockade Hallon !!!
    Lax med Hollandaise sås det lät nom nom även för en katt :)
    Trevlig tisdag på er !!!

    SvaraRadera
  3. Då ska ni frossa i hallon, matte blev jättesugen nu.
    Vi har skiftande väder ömsom sol och skugga men det är varmt ändå.
    Gott med lax.

    Kramizar &Vovisar

    SvaraRadera
  4. Vilket kalas! Så gott, tänk att det smakar så gott när det kommer från ens egna domäner! Mys på! Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Muuuumsigt med egen odlade hallon! Bor jag i hus längre fram vill jag verkligen odla egna bär, örter och frukter :-) det är både trevligt och gott att ta till vara det som växer i naturen och det man odlar själv.

    Hoppas hallonen smakade underbart !

    SvaraRadera
  6. En mästerligt komponerad meny, den måste ha varit rent delikatt, och huvudrätten föll väl även husets övriga invånare i smaken :-)
    MASH är aldrig fel, vissa serier kan man se hur många gånger som helst.
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera