Väderprognos för 5 dagar

tisdag 5 juli 2011

God morgon, kyliga tisdag!

0031

Typiskt semesterväder! Molnigt och 16,0 grader ute. Hurra ?!?
Visserligen gnällde jag över värmen för några dagar sedan och visst ville jag ha det svalare, men inte riktigt så här… Jaja, det regnar inte, alltid nåt att vara glad för.

Sent igår kväll fick jag veta att min pappas äldsta syster har gått bort vid den aktningsvärda åldern av dryga 90 år. Ledsen, men jag vet faktiskt inte riktigt hur gammal hon var. Jag har inte träffat henne på säkert minst 10 år. De var 4 syskon och nu är alla borta. Min far var yngst och dog först, 1996, 69 år gammal. Familjens släktkärlek på min fars sida är inte så varm precis.

Annat är det med min mors syskon och mina kusiner där. Även om vi inte träffas speciellt ofta är de i alla fall trevliga.

Men det är som min far alltid sa… släkten får man, sina vänner väljer man! Ovanligt klyftiga ord!

Visst är det tråkigt att hon är borta, men jag tänker inte låtsas om några känslor jag inte har. Pappa var inte så glad i sina syskon av olika befogade anledningar och det har färgat min syn på dem också.
Inga släktingar på min fars sida har en aning om att jag blev sjuk för dryga tre år sedan. Det visar väl hur intressant jag är för dem. Fastern (hon har varit gift med min fars bror, men är änka nu) fick veta om det igår, när hon gav mig dödsbudet och började orera om hur synd det var om mig, men jag undanbad hennes spelade medlidande. Jag sa att jag lever ju och mår efter omständigheterna bra. Det var inte ett dugg synd om mig!
Hon och resten av pappas släkt har inte brytt sig förr, varför göra det nu? Jag är inte långsynt, men vissa saker de har gjort är oförlåtliga, så enkelt är det.

Och nu till nåt mycket trevligare!

Vi roar oss så gott det går, underhållningen står M*A*S*H gänget stå för idag också. Lite senare kommer vi att fortsätta med säsong 6.
Förresten, jag köpte 2 filmer på REA, köp 2 för 99:- precis lagom för vår plånbok, i mataffären igår.

En komedi, Love Actuelly med ett gäng av utmärkta skådisar och en drama Inte Utan Min Dotter med Sally Field i huvudrollen efter en av världens bästa böcker. Jag har läst och lipat över den berättelsen flera gånger.

Filmerna kommer vi att njuta av efter att vi har avverkat Koreakriget.

Ha en fin tisdag!

have_a_fantastic_day_blue_jewel/Julia

5 kommentarer:

  1. Det där med släkt är ett kapitel för sig, skönt att man kan välja vänner i alla fall. Det där ordet lagom tycker vi är bra.Nu vill vi ha lagom varmt , ca 22 och sol skulle vi tycka vara bra. Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Kloka ord av din pappa och så rätt!
    Det är alltid trist när någon går bort men är det ingen närstående (trots släkt) så ja....
    De var bra filmer du köpt låter matte hälsa.
    Vi har haft soligt och rätt så skönt idag fast det varit lite molnigt då och då, regn i kväll säger vädergubbarna men vi får se.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  3. Ja inte är det lätt att tycka om sin familj alla gånger. Bara för man är släkt betyder det ju inte att man tycker om varandra.

    Åh Love actuelly är superbra :-) hihi tråkigt väder = film mys ;-)

    SvaraRadera
  4. Det är inte för inte man säger att släkten är värst , säger matte ;-)
    Här har det varit VARMT och mulet mest hela dagen.
    Matte o husse kikar nu på dom engelska antikdeckarna och sen ska vi väl gå och nana ??
    Natti Natti

    SvaraRadera
  5. Vilka människor man står nära behöver ju inte ha med blodsband att göra. Det där med sammanhållning och nära kontakt kan skilja sig åt så oerhört.

    Visst är det lustigt att vädret är så antingen-eller just nu? Fastskönt ändå, med ett svalkande avbrott. Solen kommer förhoppningsvis tillbaka snart. Kurr och burr.

    SvaraRadera