Väderprognos för 5 dagar

måndag 18 juli 2011

Hej igen, vänner!

 

a_cat_computer

 

Nu har de satt igång och jag har 2 ursinniga damer här som inte får gå ut i rastgården!!! Luckan dit har aldrig någonsin varit låst dit ut och dom begriper inte varför de inte kan gå ut. De springer fram och tillbaka, skrapar på luckan, kommer till mig och beklagar sig. De ser undrande ut och fattar ingenting…

Stackars Smulan och Amanda, det blir en jobbig tid för dem ett par veckor framåt, men det är ingenting att göra åt.

Men just nu är de mycket missnöjda med mig och husse. Varför ska de behöva vara inne, när det varken är vinter eller regn??? Inte för att vädret någonsin har hindrat dem från att vara där ute.

De får trösta sig med att det blir jättebra när det blir färdigt! Rastgården kommer definitivt bli större när allt är klart. Men det är klen tröst för dem för stunden… Tur att vi har fyllt gotteburken ordentligt, så de kan få lite tröst ur den när det blir för jobbigt.

Jag misstänker att jag får det jobbigast. Husse och Filip jobbar ju ute och de slipper gnället. Det står jag gärna ut med, när jag vet att det kommer att bli så mycket bättre när det blir färdigt.

7_large/Julia

7 kommentarer:

  1. Stackars små vänner. Inte kul, men de väjer sig väl.

    Ge dem en nospuss från oss.

    Nosgos

    SvaraRadera
  2. Stängda dörrar och luckor är det värsta som finns! Du får bjuda på mycket kärlek och många dentisar, hälsar Sippo.

    SvaraRadera
  3. Förstår att det är två som är sura, det är ju så skönt ute nu, men det blir säkert jättebra när allt är klart. Hoppas att det går fort att fixa. Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Aj aj aj, jag förstår dom för jag hatar också stängda dörrar som brukar vara öppna.
    Hoppas de "nöjer" sig med verandan och godiset.
    Självklart ska de ut mer än vanligt eftersom de inte kan just nu för sån är jag i alla fall!

    Kramizar & vovisar

    SvaraRadera
  5. Stackare !!!
    Men ni ska se att det blir SÅÅÅ BRA när det är färdigt som er matte skriver :)
    Låter bra att gotteburken är välfylld !!!

    SvaraRadera
  6. Men usch och fy då,vad matte och husse gör mot er. Fast det kommer och bli toppen när allt blir färdigt och ni kan springa och busa på i något som är större än det ni är van vid. Ät så mycket godis ni kan små sötisar. Elsa och jag Kisse skulle gärna vilja smaka också,vi får sällan något såååå gott ( fast jo det får vi!)
    Mjau,mjau och puss på er alla!

    SvaraRadera
  7. Hmm, visst funderar man när någon dörr är stängd. Det är ju alltid mycket mer intressant på andra sidan av dörren. Förstår att missarna saknar sin rastgård. Men snart blir det nyinvigning! Kurr och burr.

    SvaraRadera