Väderprognos för 5 dagar

lördag 30 juli 2011

God lördagseftermiddag!

 

002

Det är varmt och kvavt! Vi längtar efter Åskar Blixt. Hoppas att han kommer och rensar luften lite. Det behövs verkligen. Kläderna, det lilla jag nu har på mig känns som ett våtvarmt omslag på kroppen! Bläää!!!

Det har varit varmt och klibbigt inatt också. Jag var genomsvettig med ett tunt täcke och frös utan… Jag brukar i och för sig sova lite dåligt första natten utan maken, men inatt var det värmen som störde mig mest.

Smulan och Amanda har sovit ute i rastgården inatt. De hade det säkert skönt där ute. Det blåser och blåste skönt genom deras päls. De är knappt inne alls sedan de har fått tillbaka sin älskade rastgård. De kommer bara in för att äta och gå på lådan. De gör aldrig nåt utomhus, utan springer in när det är dags för ett lådbesök! Ingen av alla katter vi har haft under årens lopp har någonsin gjort nåt där ute. Det är egentligen ganska förståeligt. För dem är ju rastgården ytterligare ett “rum” att vara- leka- och busa i och inte nån jättesandlåda. Skönt!

Jag har roat mig med att se på simning och Harry Potter. Jim Dale läser böckerna med stor inlevelse och har många röster till karaktärerna, inte undra på att han har fått flera priser för serien.

Det enda som jag retar mig lite på är att behöva byta skiva varje timme. Jag har blivit bortskämd med MP3-filerna = 1 skiva rymmer en hel bok!

Hoppas att ni är nöjda med vädret ni har Sol. Jag tycker att det är alldeles för varmt för att jag ska trivas, men det är inget att göra åt!

0233/Julia

3 kommentarer:

  1. Jamisarna är väl överlyckliga att få tillbaka sin rastgård och är ute så mycket för att ni inte ska kunna stänga luckan igen! Smart av dom!
    Vi kan inte precis säga att vi har det varmt, ja det är inte kallt heller, runt 22 gr men det regnar rätt som det är fast just nu skiner solen men man vågar inte lita på den!

    Kramizar & vovisar

    SvaraRadera
  2. Har varit jättevarmt hos oss också, nästan så man längtar efter Åskar. Man sover inte så bra när det är så här. Jag (Dui) har kommit på att man kan kissa ute men gör det bara ibland.Låda är bra. Hoppas att det blir ordentligt med sömn inatt.Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Förstår att Smulan o Amanda knappt är inne nu när den fina rastgården är klar !!!
    Här har det också varit lite flämtvarmt idag , men inte så farligt så man längtar efter att Åskar ska komma på besök.
    Matte har läst ur A Cat Abroad för mig och den är jamarns underhållande måste jag säga :)
    Natti Natti !!!

    SvaraRadera