Väderprognos för 5 dagar

lördag 9 juli 2011

Hej vänner!

 

Puh's lördag

 

Vi sitter just och tittar på det perfekta avsnittet av vår favorit M*A*S*H maraton. Säsong 9, disc 2, avsnitt 4… om att inte kunna sova i hettan Finurlig.

BJs fru hemma i USA har problem med stuprören, HotLips har kliande utslag på hela kroppen, major Winchester försöker få rätsida på familjen räkenskaper och Översten har tagit sömnmedel och ingen låter honom sova. Allt löser sig dock på slutet, bäst är när Winchesters välsorterade papper blåses omkring av en mosterfläkt Förvånad

Alltså… jag ställer mig i kön och gnäller över vädret lite, jag med.

Det är varmt och kvavt = URK, med andra ord.

Inget regn och Åskar är upptagen på annat håll.

Gissa om vi längtar efter frisk luft, som går att andas. Jag som mådde så bra igår morse. Vi hade svårt att sova alla 4 inatt! Smulan och Amanda roade sig med vem av dem kunde springa igenom luckan till rastgården och göra mest oväsen under natten. Båda vann, kan jag tillägga…

Jag är på ett uselt humör på grund av dålig  sömn och maken flydde fältet med anledningen att kolla posten som kom den gångna veckan. Kul… och nej jag ville inte följa med, jag orkar bara duscha och byta blöta, svettiga och läbbiga kläder 2-3 ggr om dan. Dessutom vill jag vara kvar hos våra jamisar.

Han/husse ska i alla fall träffa en kompis ikväll (det är lite av tradition första lördagen på semestern) och han kommer tillbaka till oss imorrn igen. Med sig har han lite mer frukt och yoghurt. Lagad mat orkar vi ändå inte äta i hettan.

Så här kan jag vara trött och sur utan att han behöver höra mitt gnäll över saker vi ändå inte kan göra något åt. Det vill säga VÄDRET!!! 

Tack för att ni orkade läsa dagens gnäll Blinkar!

 

beary_happy_saturday_teddy_bear/Julia

6 kommentarer:

  1. Visst är det märkligt att man aldrig är nöjd, är det sol vill man ha regn och är det regn vill man ha sol.Men visst får man gnälla när det är så här och man inte orkar med sig själv eller något annat. Ta hand om dig. Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Ibland är det för mycket, oavsett om det är vädret eller annat.
    Får man sen inte sova så blir man extra gnällig, matte är sån i alla fall.
    Hoppas maken får trevligt med kompisen och att du får sova gott i natt.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  3. Jag började samla på Frasier DVDer. Har nog 3 säsonger kvar, men de sänder ett avsnitt av Frasiesr varje vardagsnatt på kanal9 så samlandet kom av sig.

    Trist att ni har det så kvavt. Här är det rätt skönt i dag. Varmt men inte kvavt.

    Jag fick förresten bilden på Spikklubban :)
    http://hviderosor.wordpress.com/2011/07/08/spikklubba/

    Nosgos

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det konstigt det där med vädret :)
    Matte blir oxå tvär o grinig när det är så där flämtvarmt och man svettas fastän man gör absolut INGENTING !!!
    Igårkväll kom det Åskar på besök här och han hade sin fru Skurar med sig också :)
    Så här kan vi andas igen !!!

    SvaraRadera
  5. Ibland måste man få klaga lite, och det ÄR verkligen inte skönt när det är flämtvarmt. Matte tycker likadant. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Man måste få gnälla av sig ibland, jag lider också av värmen - man känner sig så ofräsch. Men i dag - måndag - har det blivit svalare här i Malmö, hoppas det kommer till er också!
    Och hoppas maken får en trevlig kväll med "grabbarna" :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera