Väderprognos för 5 dagar

lördag 16 juli 2011

God eftermiddag!

 

dropping_by_to_say_hello_kitties

 

Vi har varit på lite bus idag, vi behövde posta ett paket

PICT0366

och vi tyckte att vi kunde göra det till en utflykt och bus. Så jag bokade färdtjänsten och vi gav oss av. Jag kunde lika gärna byta mina böcker på samma gång, tänkte jag… men… men… Det är sommartider på biblan också och de hade inte öppet. Det var lite snopet, men inget att göra åt.

Vi strosade runt i centrumet och gick in i “spelbutiken” som är allt annat också. De säljer kort, tidningar, leksaker och en massa annat som brevpapper, pennor och mycket mer. De hade ovanligt sort sortiment av pennor till olika ändamål. De hade det som jag länge velat ha! Jag har äntligen hittat en vit permanent färg penna att skriva på svart underlag med. Gissa om jag har letat efter en länge. Jag behöver den till minneskorten som jag har böckerna till mobilen på. Jag ville numrera dem för att kunna bringa lite ordning bland dem. De börjar bli rätt många nu. Att kunna märka dem med siffror åtminstone och ha ett register i datorn för att veta vilka böcker som finns på vilket minneskort. Nu äntligen kan jag märka dem.

Jag har försökt att ha ett kort till en författare. Jag har till exempel fått plats med alla Auels 6 böcker på ett minneskort och använt 2 till Gouillou’s alla böcker vi har. På en har vi alla romaner om Kurt Wallander och så vidare.

Olika romaner på en och olika deckare på en annan. Vi fick tag på billiga ganska “stora” minneskort (8 GB för bara 99:-) för ett tag sedan och köpt på oss ett gäng till framtida behov.

Eftersom minneskorten ser lika ut är det svårt att hålla reda på vilken bok som finns var, nu när jag kan märka dem blir det inga problem längre.

Själva minneskorten kan jag lägga in i

PICT0360 

min nya lilla börs, som jag ropade in på Wikkis auktion för ett tag sedan. Den blir perfekt till dem.

Så nu har jag lite roligt skriv och märkarbete att göra några dagar framåt.

Kvällens middag blir enkel, vi köpte en grillad kyckling, som ska grillas på lite till för att vara säker på att alla “kycklingsbaciller” försvinner. För vi måste ju äta upp den köpta potatissalladen som finns kvar, vi äter nog några körsbärstomater till också. Efterrätten blir en stor kula chokladglass med ljummen hallon sås till.

MUMS!

Ha en trevlig lördagseftermiddag!

 

haveaniceday/Julia

5 kommentarer:

  1. Så ni har varit ute på lite bus idag ?!
    Det har minsann mina 2-benta oxå varit på idag igen = GRR !!!
    Typiskt att bibblan var stängd :(
    Billiga minneskort ni sprungit på tidigare.
    Är ju bra om man kan ha samma författare på ett o samma minneskort :)
    Fortsatt trevlig lördag !!!

    SvaraRadera
  2. Lät jättegott med kycklingen och potatissallad. Enkelt men så gott. Glass och hallonsås är inte fy skam det heller. :)

    Ha en härlig dag.

    Nosgos & Kram

    SvaraRadera
  3. Man känner sig så otroligt nöjd när man hittar en sak man länge sökt efter. Kan absolut vara bra att ha koll på era minneskort, annars får ni bara gissa och börja lyssna.
    Matte har också ätit kyckling idag med lite svamp, hackade tomater och makaroner. Jag ville inte ha för jag åt kyckling igår.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  4. Jamarn's så gôtt med Glass & Hallonsås/NosePûssar från oss i kvälls ☼

    SvaraRadera
  5. Jepp, uppmärkning är ett måste, har matte också upptäckt. Det blir ett väldans tidsödande letande annars. Så bra att du fick tag på rätt sorts penna. När man vill ha tag i en bok, vill man ju bara börja lyssna, inte slösa bort en massa tid på letandet! Kurr och burr.

    SvaraRadera