Väderprognos för 5 dagar

torsdag 14 juli 2011

God eftermiddag vänner!

 

03

 

Idag är det perfekt ute, nästan lite kallt till och med. Inatt sov vi jättegott i svalkan. Tänk vilken skillnad några grader gör.

Maken tar en sväng i skogen och letar efter lite svamp. Hoppas att han hittar några. Det vore gott med lite kantareller till middag. Drömmer om smörstekta kantareller på en god omelett. OJ så gott det skulle vara. Jag får vänta och se om han hittar skogens guld, innan jag drömmer om vår middag Blinkar

Vi har i och för sig trattisar i frysen sen i höstas, men även om de är goda också är det inte riktigt samma sak som färska kantareller. Jag får vänta och se vad middagen blir idag.

Annars har det inte hänt nåt speciellt och det gillar vi så här i semestertider. Att bara göra ingenting till en bra bok eller film passar oss utmärkt. Nu har vi bara den avslutande 2 timmar långa avsnittet av M*A*S*H kvar. Då har vi sett alla 11 säsongerna i en lång maraton. Det var verkligen kul att se dem igen efter så pass långt tid.

Senare ska vi se Hemliga Armén om igen. Original versionen, inte parodin. Det är maken som hittade serien. Jag minns inte hur många säsonger den sändes, men vi har beställt de tre som fanns.

Hemliga armén 1 Hemliga armén 2 Hemliga armén 3

De är beställda igår förmiddag från www.cdon.com vår vanliga leverantör av billiga DVD-er. De har massor att välja på till bra priser och de levererar allt man beställer på noll-tid. Betala kan man göra via kort eller faktura, perfekt. De postar filmerna samma dag beställningen görs om det är möjligt. Vilket innebär att vi lär ha dem imorron om posten sköter sitt. Ett SMS har vi redan fått igår kväll att de är inlämnade till posten. Hoppas att de finns för avhämtning imorrn på vår vanliga utlämningsställe. Då tar maken en snabbis hem för att hämta dem + annat som har kommit med posten denna vecka.

Ha en trevlig torsdagseftermiddag!

Kisse i kannan/Julia

4 kommentarer:

  1. Matte gillar också svamp men hon plockar inte för hon har inte lärt sig svampsorterna.
    Hemliga Aremén beställde matte med jultidningarna i julas men då var den tyvärr slutsåld så hon fick ingen.
    Jag har precis varit ute och det var nästan uppehåll i regnet, kom bara sånt smått så idag har det varit trist och inga katter är ute.
    Hoppas maken hittade massor av svamp.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  2. Tjingeling !
    Jam nog är det svalt alltid och regnet det öser ner :(
    Guldgula smörstekta kantareller det är nam nam säger matte !
    Hoppas husse hittar några i skogen , så ni får svampomelett till middag :)
    Matte säger att det måste vara flera kattiljoner år sedan som hon såg på Hemliga Armén !!!
    Matte beställer oxå ifrån CDon ibland :)
    Fortsatt trevlig torsdag !
    P.S Kul att det funkar med att ni kan kattentera hos mig igen :)

    SvaraRadera
  3. Alltså, egentligen skulle det räcka med att skriva så här: Jag håller med om ALLT i ditt inlägg!! Men jag måste utveckla det: 1. Trattisar i all ära men de går inte upp mot "riktiga" kantareller. Bara Karl Johan kan matcha kantisarna. 2. MASH är toppen. 3. HEMLIGA ARMEN!!! Jag glömmer aldrig inledningen - de där vägarna och järnvägsspåren. Och Kessler, han blev ju nästan folkkär :-) Och så spännande! Jag blir alltid lite irriterad när de visar skämtversionen. 4. Cdon.com är jättebra, har beställt både cd, dvd och böcker från dem, plus laddat ner låtar. Har aldrig trasslat och bra priser.
    Nu förstår du att jag verkligen håller med eller hur? :D
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  4. Oj, jag visste inte ens att det fanns en "riktig" Hemliga armén, utan bara sett avsnitt av parodin för länge sedan. Där ser man! Hoppas att kantarelljakten utföll till belåtenhet. Det låter mumsigt med svampomelett.Kram/Stationskattmatte.

    SvaraRadera