Väderprognos för 5 dagar

fredag 30 januari 2015

Min gröna värld är vit igen :(

 

2059207fprkjl354m

Det har snöat under natten och morgonen och pudrat allt vitt igen. Snön hade ju nästa smält bort helt tills igår eftermiddag och jag var så glad, men nu är det vitt igen. Nåja, vädret rår vi ju inte över och det är vinter fortfarande, så vi kan inte säga så mycket om saken. Det är ju bara januari och snart kommer min näst sämsta månad under året, februari.

Då längtar jag verkligen efter vårens första blommor, gröna gräsmattor och massor med värmande solsken. Det är bara november som är värre. Jag skulle gladeligen slopa dessa två trista månader ur almanackan, om det . bara gick.

Nu går det inte att göra det. Jag överlevde den gråaste november vi har haft på flera år, så ska jag klara februari också! Blir det inte så mycket mer snö, blir jag inte insnöad heller. Alltid nåt att hoppas på och vara glad över.

För några år sedan fick vi massor med snö redan de sista dagarna av oktober och den försvann först i början av mars. Då kom jag inte längre än till verandan. Då tyckte jag verkligen synd om maken som fick släpa på allt, och då menar jag verkligen allt, som Amanda och jag behövde under den vintern.

Nu har vi ju reserver av de tyngsta, som kattsand och sånt. Än så länge är det ingen fara med nåt som är tungt och otympligt att släpa på, men nog vore det bra om vi kom iväg för att fylla på med hushållspapper och några extra kartonger med kattsand. Jag har en oöppnad i badrummet och en till i friggen, men de är nog allt. Tur att det är drygt och bör räcka fram till mars. Då är det värre med papper av de två slag som behövs i hushållet. Maken får inventera i helgen.

Vi längtar så mycket efter honom. Hoppas att hans promenad inte blir värre än vanligt. Han har med sig en del roliga saker denna gång också. Det ska bli kul att få hit dem, men mest vill vi ha honom här hos oss!

Nu ska jag fylla på min themugg, jag började dagen tidigt och var uppe redan vid 5. Jag la mig tidigt och har sovit jättegott. Fast det hade inte gjort nåt om jag hade kunnat sova nån timme till. Dagen blir ju så lång såhär. Fredagar har ju tendensen att bli jättelånga medan vi väntar och längtar.

Ha en underbar fredag!

0094_thumb[1] /Julia

12 kommentarer:

  1. Hej vännen! Min värld har åxå blivit helt vit igen o det fortsätter att snöa än så idag blir det en innesittardag med mycket kel o gos med lillplutten :-) kramisar

    SvaraRadera
  2. Det ska visst komma rejält med snö i natt. För min del får det gärna vara det sista vi ser av vinter denna säsong. Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där hörde/läste jag INTE! Jag är sååå nöjd med det som redan är...

      Radera
  3. Hade varit bättre om du sovit lite längre på fredagarna så hade maken kommit snabbare eller det hade känts så i alla fall.
    Det är tunga och otympliga saker de där hushålls- och toapappersbalarna, även kattsanden är tungt att få hem. Matte köpte 20 kg säckar till sin katt och hon säger att de var rätt otympliga att bära hem från parkeringen men det gick.
    De där vädernissarna har sagt att även vi ska få snö i helgen men vi får se, snöade lite på förmiddagen men det försvann när det landade.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi använder Pussi Kompakt och de finns i 10 L lådor numera och inte i säckar.
      Vi köpte också 20kg säckar förr i tiden, innan den kompakta sanden fanns.
      Nån mer snö vill vi INTE ha!!! Men vi rår inte över vädret...

      Radera
  4. Hoppas husse kom tidigt, fredagen är ju bästa kvällen! Att få vara tillsammans och att vara! Hoppas du inte blir insnöad, man mår ju bra av att komma ut lite också! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, han kom som vanligt.Vi hoppas också på att det inte blir alltför mycket snö :)

      Radera
  5. Ja, så som vädret hållit på, regn, snö, barmark, snö, barmark osv. Vi trodde också att allt skulle smälta bort och hålla sig borta, men här har vi också ett vintervitt landskap igen.
    Hoppas fredagen gick snabbt till slut, här flög dagen fram som bara den känns det som, inte så mycket kväll kvar :)
    Härlig helg önskar vi
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fredan gick jättefort och nu på lördagsmorgonen kan vi se att vi har fått mera snö under natten.

      Radera
  6. Här nere har vi ingen som helst snö (ännu) , det sägs att det ska komma nu i helgen och bli - 6 grader *BRRRR*
    Hoppas maken kom hem utan allt för mycket besvär på promenaden !
    Trevlig helg på er !

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni kan få alltihop som har kommit idag, men det är + grader. Vi får se hur länge det varar om det inte blir kallare.

      Radera