Väderprognos för 5 dagar

tisdag 13 januari 2015

Mild och solig tisdag!

 

tuesdaycat

Jag har sovit sådär och vaknade sent. Först halv nio och det är jättesent för att vara jag. Jag hade ovanligt ont också. Jag upptäckte varför när jag skulle ta mina morgon piller. Jag hade glömt att ta min medicin igår kväll, det händer ytterst sällan att jag glömmer.

Mina medicintider är nästan heliga och jag gjorde nog mycket igår kväll innan jag gick och la mig och därför glömde jag dem. Jag fnulade med ett av minneskorten jag har fått i julklapp ganska länge.

Laddade den med mina favoritböcker, några filmer, PDF-filer med fanfiction som jag ännu inte har hunnit med att läsa och musik. Jag bytte också fodralet på min nya mobil mot ett annat när jag ändå var tvungen att ta loss den och baksidan på mobilen.

Dumt, för att jag inte hade nån smärtlindring alls inatt och därför sov så dåligt. Märkligt att jag kunde somna om efter ett akut besök till badrummet vid halv sex alls, men det gjorde jag och därför sov jag så länge.

Jag har gjort mycket idag med. Jag som brukar diska direkt efter maten, sköt upp det. Därför hade jag gårdags kvällens plus frukost och lunchdisken att ta reda på. Det var rätt så jobbigt att stå, men nu är det klart och undanplockat. Det är fint på diskbänken igen! Jag ska inte slarva igen! Det är enklare att diska direkt!

Nu ska jag återgå till min ljudbok och mitt korsord, nöjd med dagens utförda arbete. Sitta i lugn och ro och pusta ut. Jag har tagit en extra välbehövlig smärtstillande kapsel. Hoppas att den hjälper fort, det brukar den göra!

Ha en fortsatt trevlig tisdag!

1505256_571117872983256_1464710058_n /Julia

2 kommentarer:

  1. Aj! Så tokigt!Hoppas verkligen tabletten hjälpte. Man lär sig (åtminstone ett litet tag) att det är skönt att inte skjuta upp saker som disk för det blir ju så mycket jobbigare-- Nu hoppas vi att du sover ordentligt inatt och är piggare imorgon.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom det är bara jag och Amanda, så är det inte så mycket disk, men ändå ;-)

      Radera