Väderprognos för 5 dagar

tisdag 6 januari 2015

Jaha… då var Jul och Nyårshelgerna slut!

 

00013a

Nu har vår vardag börjat igen, tur att det bara är tre arbetsdagar denna vecka. En mjukstart för många som har varit långlediga. Några av våra vänner har ju varit lediga sen fredag före Jul. De har verkligen haft en härlig och lång vinter semester. Maken var ju ledig sen nyår, så några extra dagar har vi haft. Härligt!

Idag är det verkligen en vacker vinterdag. Solen leker kurragömma bland molnen och vi har –5,8 grader kallt. Rimfrosten är kvar på taken. Men annars är all den snö som kom borta. Jag vill för all del inte ha mer av den vita varan just här tack, men det får gärna snöa på andra håll.

Jag börjar få till det som jag vill på bordet igen, men behöver  definitivt nån låda (läs skokartong) till. Det är inte klokt så många små pryttlar jag har. Bäst att gömma dem i en kattong utom synhåll.

Sladdarna är tyvärr inte mycket att göra åt. Ström behövs till det mesta i dagens läge, så det får vi ta. Men jag ska fundera lite till hur jag kan “trolla” bort dem, göra dem lite mer osynliga. Jag är bra på att lösa problem, speciellt efter jag blev sjuk. Det är mycket som jag gör på andra sätt än innan. Jag har hittat kluriga lösningar på det mesta i min vardag. Jag är absolut inte den typen som förstår orden “det går inte eller du kan inte”. Det går i de allra flesta fall bara om man vill tillräckligt mycket och det vill jag.

Jag har inga direkta planer för dagen, utom att se ett TV program klockan 20:00. Jag vill titta på “Året med Kungafamiljen”, det är en tradition. De gör verkligen ett bra jobb för landet och det är kul att få se lite vad de har gjort under det gångna året i en trevlig sammanfattning. Annars får nog TVn vila tills maken kommer tillbaka på fredag eftermiddag. Jag läser hellre och jag har en hel drös med olästa böcker att roa mig med. Just nu läser jag om en gammal fanfiction som jag gillade då jag läste den för flera år sedan. Jag hittade den igen då jag egentligen letade efter annat bland mina dokument.

Jag önska er en trevlig Trettondag!

good_afternoon_04 /Julia

10 kommentarer:

  1. Tiden går väldigt fort när man har trevligt. Skönt med lite mjukstart på arbetsveckan för de som haft långledigt.

    SvaraRadera
  2. Vi har också haft lite minusgrader hos oss men inte lika kallt som ni.jo imorgon börjar allvaret igen men våren bjuder på en del längre ledigheter så den springer iväg troligen.
    Matte håller med dig om att det mesta går bara man klurar och inte ger sig. Du ska se att du löser det precis som du vill ;-)

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
  3. Här har vi haft nollgradigt och det har snöat större delen av dagen.
    Matte börjar också jobba imorgon, tur att det är nära till helgen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har sluppit det vita nedfallet (hittills i alla fall) :)

      Radera
  4. My mom got lots of books too, but she has a problem...read a bit, and then she lose interested, then she read another book. Mom end up ...you know...not finish any book...MOL
    XOX

    PS : thanks for your prayers for me & my grandpa

    SvaraRadera
    Svar
    1. I always read what a book is about before I buy it, so it is very rare that I do not read the book. I hope that your mom find books that are worth her time :)
      I also hope you feel well again, you Mr Puddy and Grandpa

      Radera
  5. Här har vi haft full storm hela dagen, snöblandad och det blåser än. <<<temperaturen har legat på -1 hela dagen. Ha det bra dessa tre dagar för sedan får ni mysa igen. Jag ska också jobba men har bra schema ser jag. Kramiz, Gunilla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stormen kom inatt och vi fick lite snö också. Min värld är vit igen...

      Radera