Väderprognos för 5 dagar

fredag 9 januari 2015

Äntligen fredag!

 

0094_thumb[1]

Idag vaknade vi till en ganska dimmig morgon med +1,2 grader. Det regnar inte just nu, men himlen är jämngrå, så vem vet…

Jag har gjort allt jag ville igår. De svarta ytorna är svarta igen. Skönt! Amanda har fått jaga sopborsten, för jag sopade trots allt en sväng under bordet och i köksdelen runt skärbrädan. Där fanns lite smulor som behövdes sopas upp. Annars är jag noga med att inte strö brödsmulor och annat smått omkring på golvet.

På min dagliga tur bland gratisböckerna på Amazon.com igår kväll hittade jag denna charmiga bok. Ni kan läsa om vad jag fastnade för i den förkortade beskrivningen nedan, den var för lång för att ta med allt och bilden är en direktlänk till boken.

81eSfIv 6KL._SL1500_

 

Kimberly Bishop married her soul mate. Then he died. Now she's a 27-year-old widow with a broken-down cottage, a bunch of crazy friends--and a big hole in her heart. But maybe a second chance at love is right under her nose....

Boken är en kort och charmig berättelse om en nybliven ung änka och en busig liten valp med lite spänning. Den fick bra recensioner (4,2 av fem stjärnor) så jag ger den en chans.  Jag har läst två av hennes romaner tidigare och gillade dom också, så jag ser fram emot dagens underhållning! Jag läser ju mycket under mina rätt så ensamma veckor och kan inte få nog av läsvärda böcker.

Jag tror att våran bakmaskin kommer att få arbeta lite idag, för det var länge sedan vi åt pizza. Jag gjorde en tomatsås redan igår och den står i kylen för att gotta till sig. Resterna av såsen ska frysas. Den är toppen som basen till en pastasås också.

Jag får se vad maken kommer med för mat förslag för kvällen. På fredagskvällarna ska det gå fort och inte vara nåt alltför krångligt. Jag får veta när vi pratar med varandra under hans lunchrast.

Vi önskar er en jättetrevlig fredag!

friday_02 /Julia

12 kommentarer:

  1. Hihi, "jaga sopborsten" är en väldigt populär lek hos oss också :-) Låter som en alldeles underbar bok, vilka fynd du gör på Amazon!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man kan göra många bra fynd på Amazon.com, bara man har tid att leta ;-)

      Radera
  2. Skönt att kunna ge lite service åt din man när han kommer. Förstår att det inte blir så avancerade middagar efter en lång arbetsdag, men det låter gott med hemgjord pizza.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan göra en hel del, trots att an sitter i rullstol!
      Bara man vill ;-)

      Radera
  3. Hemgjord pizza låter som jättegod fredagsmiddag.

    SvaraRadera
  4. Fredagkväll, och hela helgen ligger framför oss! Hoppas du och maken får ha det riktigt mysigt tillsammans, trots varningar om blåst och elände!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får vi säkert. Vi har inga måsten ute och vi har gott om underhållning av böcker, TV och filmer ;-)

      Radera
  5. Ja, äntligen fredag och det är skönt!
    Skönt att ha gjort alla måsten, man känner sig så nöjd efteråt.
    Bra böcker kan man inte få nog av säger matte som du ju vet. Ibland när hon säger "böcker är livet" tittar jag frågande på henne och så tillägger hon "efter dig gubben", precis så ska det vara säger jag, hihi!

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
  6. Visst är det härligt med helg! Bus är alltid kul även med saker som inte är tänkta som leksaker (de är nästan bäst) Nosbuffar

    SvaraRadera