Väderprognos för 5 dagar

torsdag 9 februari 2012

Hej soliga Torsdag!

 

00009

Det har kommit några centimeter snö igår eftermiddag och inatt. Det snöar lite just nu också, vår termometer visar –4,9 grader. Det blir säkert en fin vinterdag. Fast nu längtar vi efter att snön snart ska försvinna.

Vi längtar efter

blomst225

lite av vårens nya blommor och fjärilar. Långa ljusa dagar och vårvärme.

Men våren är nog på väg. Småfåglarna har börja sjunga lite igen. Det är härligt att få lyssna på deras sångövningar på morgonen. Det är mysigt att få vakna till fågelkvitter!

Det blir allt ljusare också. Dagarna blir några minuter längre dag för dag. Snart kommer den härligaste tiden på året. Jag älskar våren, när naturen vaknar på nytt.

barra_44

Jag har inte dammat igår som jag tänkte, men det var medvetet. Det är bättre att göra det imorgon, fredag, då är det fint när maken kommer. Jag ska sopa lite också. Det är skojsigt tycker Smulan och Amanda som gärna hjälper till, det vill säga jagar sopborsten. Jag försöker att passa på när de sover, men lyckas sällan. Busfrön!

Eftersom jag är duktig på att inte samla disk under dagen, brukar diskbänken vara fri. Det är den nu också. Jag har lite thé kvar i min mugg som står här bredvid och min assiett från morgonens frukost är diskad liksom osthyveln och smörkniven. Det är så enkelt att diska genast efter att jag har ätit. Jag drar ju inte ner mer än det jag använder. Det går faktiskt att dricka bubbelvatten ur samma glas flera gånger under dagen. Det är annat om man har diskmaskin (husse har det i stan), men här finns varken plats eller är nödvändigt.

Hoppas att ni får en fin och solig torsdag!

Torsdag 3/Julia

10 kommentarer:

  1. Ja, man märker verkligen att det snart är vår. Det är så härligt. Men den här attans snön kunde vi verkligen vara utan.

    SvaraRadera
  2. Åhh, va mysigt kompisar! Hoppas hela torsdagen blir gosig :) Nosgos

    SvaraRadera
  3. Här är det också vackert väder och solen lyser från en klarblå himmel. Underbart!
    Kramar till dig och kissemissarna från mig, Bröderna Bus & Busan

    SvaraRadera
  4. Det känns bra att du har städhjälpar hemma. Det kanske inte går fortare och det blir nog inte renare, men det är mycket roligare.

    SvaraRadera
  5. Här har det också snöat men jag tycker ändå att det känns som om det går på rätt håll. Himlen är blå, solen skiner och det är inte fullt så kallt längre.
    Vi har diskmaskin, och det är nog tur det, för jag är inte så duktig som du med att "diska undan" efter varje måltid :-)
    Visst är det härligt att höra fågelkvitter igen :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  6. Verkar som vi haft likadant väder!
    Smart att vänta med dammningen för det blir så fort dammigt igen, matte undrar ibland vem som kommer och strör damm överallt, hihi!
    Fåglarna börjar låta annorlunda, det har vi också märkt, härligt och även ljuset, är så skönt att det är ljust när vi går hem och inte helt svart på morgonen.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  7. Längtar också efter våren :-D Hihi blundar man och bara lyssnar på fågelkvittret kan man nästan få lite vårkänsla :-)

    Kraam

    SvaraRadera
  8. Härligt nu när dagarna börjar bli lite längre. Hoppas att ni orkar med lite bus efter städandet!Nosbuff

    SvaraRadera
  9. det verkar vara en solig plats ni bor på :)
    Ser sällan ngn sol här, men klart att vi längtar till sol, värme och sommar. Här har det varit kyligt idag, *fryser*

    Tass tass

    SvaraRadera
  10. Här har solen lyst mest hela dagen oxå och visst är det jättehärligt att det blir ljusare och ljusare :)

    SvaraRadera