Väderprognos för 5 dagar

måndag 6 februari 2012

Hej soliga måndag!

 

Sol 07

Natten som gick har varit mildare än på länge! Bara –8,7 som kallast! Just nu visar termometern –7,4 grader.

Det blir kanske lite mildare efter den stränga kylan vi har haft ett tag nu. Det vore skönt! Jag hörde att Smulan och Amanda har varit i rastgården i några omgångar inatt. Amanda kom och ville krypa in under mitt täcke efter att ha varit ute ett varv. Fy så kalla hennes tassar var, men hon blev varm om dem snabbt när jag höll i dem en liten stund. Just nu ligger de och sover i min illa bäddade säng, jag hann knappt dra till täcket och filten innan de kom och ville sova. De kom för den obligatoriska smakbitarna av min frukost, men nu sover de gott igen.

Jag har inga måsten, annat än min dagliga träning. Hälften har jag redan gjort och resten tar jag lite i taget under dagens lopp. Precis som vanligt med andra ord. Vad jag mer ska hitta på har jag inte bestämt än, men jag får definitivt inte tråkigt i alla fall. Jag har ju både ljudböcker och filmer som jag inte har sett eller lyssnat på. Dessutom har jag en trave med olösta korsord att roa mig med om jag känner för lite hjärngympa.

Hoppas att ni får en solig måndag!

6monday32 /Julia

17 kommentarer:

  1. Jag tycker att du är fantastisk som ständigt är vid så gott mod! ( se mitt deprimerade inlägg)

    Kram Karin
    Linnsens matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker, men visst har jag dåliga dagar precis som alla andra.

      Radera
  2. Jag fick nästan tårar i ögonen när jag hörde på morgonnyheterna att det ska bli lite mildare. Tack gode gud! Vet att det finns de som har det värre och allt det där, men som skåning tål jag helt enkelt inte kyla särskilt bra :-)
    Ha en härlig dag inne i värmen med missar, böcker och filmer :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att det fortfarande är riktigt kallt. Blir en massa lager med kläder när jag skall utanför dörren.
    Skönt att du har saker att göra :-) hoppas din dag också var solig :-)

    SvaraRadera
  4. Samma med Nea, hinner knappt börja rätta till lakanen förrän hon står i sängen och kräver att få sova där. :)

    Nosgos

    SvaraRadera
  5. Skönt att få krypa ner i värmen i mattes säng! De är nog inte så noga på hur det är bäddat bara får mysa där.
    Hoppas du hittade på nått kul att göra!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lyssnade på bok på engelska och löste korsord :)

      Radera
    2. Det lät kul! Mysit att läsa säger matte!

      Radera
  6. Skönt att det inte är riktigt så kallt och ännu härligare med solsken! Korsord gillar matte också, bra hjärngymnastik! Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Då har vi minsann haft kallare här nere i söder idag !
    Vi hade minsann -12 grader imorse.
    Solen har lyst idag med , men skitmatte jobbade tils klockan var över 16 så det bidde ingen promenad idag heller :(
    Men nu ska hon visst vara ledig i nästan 2 dagar , så jag hoppas det hinns med en tur till mina "morföräldrar" :)

    SvaraRadera
  8. Solen verkar trivs där ni bor :) Sällan vi ser den här. Det händer, men inte så ofta. kallt som bara den än, är det.
    Natten som var, så blev jag omringad av mina katter, så jag kunde inte komma loss, om det skulle behövas : )
    Dom är roliga våra pälsbollar

    SvaraRadera