Väderprognos för 5 dagar

måndag 20 februari 2012

Hej soliga milda måndag!

 

3monday47

Jag kom inte i säng igår eftermiddag, som jag tänkte. När jag kom på att jag borde, så var klockan alldeles för mycket till det.

Jag la mig tidigt och har sovit gott och ostörd hela natten. Nackdelen då är att jag är ganska stel på orgonen, när jag vaknar. Allt går i ultrarapid på förmiddan. Äsch, jag gör ju vad jag vill när jag vill, så vem bryr sig. Det är bara ta det varligare på morgonen.

Solen skiner från en klarblå himmel, termometern visar +1,5 grader och allt mer av snön försvinner på taken runt om kring.Den minskar lite på marken också, men skillnaden syns inte lika tydligt där. Jag satt några minuter i solen när dörren var öppen för vädring. Den värmer lite faktiskt men det lär dröja innan jag kan ha dörren öppen mer än bara ett par minuter.

Gårdagens fiskmiddag var lika gott för mig som för tjejerna. Jag har faktiskt ett par fiskpinnar kvar som jag ska äta till middag. Kalla på en macka. Lunchen blir varma blandade grönsaker men en smörklick. MUMS!

Ha en fin början på veckan!

have_a_magnificent_monday_glitter/Julia

12 kommentarer:

  1. hej Julia.
    jag önskar dig en härlig måndag!
    krya på er.
    kram Tacksam

    SvaraRadera
  2. Skönt att du sov så gott i natt, hoppas stelheten försvann snabbt. Tänk att du kunde sitta i solen, även om det inte var så länge! Det ger mig hopp om ännu en vår :-)
    Kul att det nya modemet funkar så bra, nu kan du frossa i filmer utan att oroa dig för att sändningen plötsligt ska upphöra :-)
    Hoppas maken snart är frisk igen!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  3. Här har solen oxå lyst idag , så nu har ändå mer snö försvunnit :)
    Hoppas verkligen att väderprognosen INTE stämmer för om den gör det så ska vi få mer snö nu ikväll.
    Matte jobbat hela långa dagen så när hon kom hem så var jag gose- och busenödig.
    Husse är inte så bra på det här med att busa , han kallar matte lekledaren :)
    Mina 2-benta åt samma mat som igår och nu så har dom druckit lite kaffe efter maten.
    Ha en fortsatt trevlg måndag kväll :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet ni vad ?!
      Nu vräker snön ner här :(
      Jag var med matte ute en sväng och blev kritvit på mindre än en minut !

      Radera
  4. Skönt att få sova ut men trist att vara stel och hoppas det släppte när du kom igång.
    Vi hade minus i morse men sen har solen värmt gott under dagen men nu i kväll blåster det kallt, brrrr.

    Kramizar & vovisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det brukar släppa med lite gymnastik. Blåst är inte kul :(

      Radera
  5. Skönt att sova ändå, det gillar vi! Gissar att du gillar att snön smälter också, vi hoppas att du snart kommer ut på "stan" igen.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snön får gärna försvinna. Längtar efter blåsippor :)

      Radera
  6. Superfint väder, här hade jag fönstret öppet någon timme på dagen :-) Verkligen vårkänslor idag, dock har jag legat sju i soffan, mindre kul när de så fint väder.
    Mums fiskpinnar kan ju vara väldigt gott ibland :-) Förstår att tjejerna också gillar när det blir fisk till middag ;-)

    SvaraRadera