Väderprognos för 5 dagar

fredag 24 februari 2012

Fredag, äntligen!

 

friday4

Jag mår bläää… Huvudet känns som om den var fylld med vadd och näsan är öm och jag har börjat hosta lite också. Jag blir ingen fröjd för maken när han kommer direkt, men det var han som hade bassiluskerna med sig. En “present” jag gladeligen har avstått ifrån.

Det är milt idag också. Sol och mulet om vartannat. Termometer visar +6,9 = varmast hittills i alla fall. Snön krymper allt mer. Jag kan till och med se några små gluggar i gräsmattan.

Smulan har hittat lite nytt gräs i rastgården. Hon var “gullig” nog att kräkas upp det hon åt alldeles nyss. Hon ville väl visa mig sitt fynd. Urk… Men våren är i antågande!

Om detta milda väder fortsätter lär vi inte ha några problem med att ta oss till biblioteket nästa lördag.

Jag har skrivit en lista på böcker som jag vill ha med mig därifrån. Praktiskt att leta efter det man helst vill läsa med öronen. Bland andra Kicki Danielssons memoarer. Den kom 2011 och jag vet att den ska finnas som ljudbok. Hon och hennes musik tillhör väl inte min musiksmak direkt, men pressen har skrivit ganska mycket dynga om henne och det skulle vara roligt att få höra hennes version om det.

Sen är det Diana Gabaldons senaste bok, Som ett eko, som jag gärna vill ha med mig. Jag har läst de tidigare 6 böckerna i serien om Claire från 1900-talet och Jamie från 1700-talet och deras definitivt annorlunda kärlekssaga. Första delen i serien är Främlingen, där Claire från 1900-talet hamnar på 1700-talet efter en kedja av märkliga händelser och så småningom träffar Skotten Jamie och de blir förälskade.

Jag har några fler på min lista, vi får se vad som finns i hyllorna.

Nu ska jag fixa lite mint-thé. Det ska bli gott med en skiva sockerkaka.

Ha en toppenfin fredag med mycket mys, gos och god mat!

00040 /Julia

19 kommentarer:

  1. Usch, låter jobbigt med förkylningen, hoppas du kan njuta någorlunda av helgen ändå.
    Vi har nio plusgrader här i Malmö idag - man börjar faktiskt tro att det ska bli en vår i år också :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, men ni har väl kuling-varning också. Blåst är inget kul, fast jag skulle nog bli glad åt lite varma vindar som tar med sig resten av det vita. Vi har en hel del kvar :(

      Radera
  2. Hejsan vännen! hoppas allt är bra frånsett förkylningen. Här i Skåne är det grått o trist fast solen har kikat fram lite idag. Kramisar

    SvaraRadera
  3. Det är nog inte många som inte gladeligen avstår från förkylningsbaciller, men å andra sidan brukar ju förkylningar ge med sig ganska snabbt. Hoppas det blir så i ditt fall också!

    SvaraRadera
  4. Skönt att husse kommer ikväll så att du kan få lite omvårdnad. Hoppas att ni får en mysig kväll fast du inte är så pigg.Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Presenter är kul men en sån som du fått kan man vara utan, hihi!
    Skönt att ni kan komma iväg till bibblan och fixa lite annat kanske, hoppas att eran förkylning har gått över då.
    Ha en trevlig helg!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, vi har en del andra ärenden också. Snitslad bana som vanligt, med andra ord! ;-)

      Radera
  6. Åh vad jag önskar att det blir vår nu på riktigt. I dag har vi haft det varmt (om man bortser från att det blåst halv storm) nästan +10 och lite sol. Man kände verkligen livsandarna vakna till liv. Längtar så det gör ont efter våren nu.

    Nosgos

    SvaraRadera
  7. Boken om Kicki Danielssons memoarer har jag köpt, men inte hunnit läsa än, så det ska bli spännande att läsa den framöver. Har så många andra böcker på gång som jag läser oxå.
    Här var det vårväder i går, men i dagvar det lite sämre igen
    jaja våren kommer nog framöver.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här finns mycket på lager också, även om jag föredrar att lyssna på mina!

      Radera
  8. Krya på dig, matte hälsar också! Mattes förkylning är nu snart tre veckor gammal och vill inte ge sig! Bläsch, säger hon!
    Ha en fin fredagskväll!
    Fjutten med kollegor! Och matte!

    SvaraRadera
  9. Men usch då , det var en rejäl förkylning som du åkt på verkar det som :(
    Ån som rinner en bit från mitt hus är alldeles översvämmad säger matte. Där är visst massor av gäss från Kanada och en del Svanar med. Hoppas matte tar med mig i brummisen nu i helgen så jag får titta på dom stora Fjäderkotletterna :)

    SvaraRadera
  10. Äntligen är Matte tillbaka till ett läsande liv igen och har läst ikapp. Trevlig helg !
    Tazz&Kram

    SvaraRadera
  11. Äntligen är Matte tillbaka till ett läsande liv igen och har läst ikapp. Trevlig helg !
    Tazz&Kram
    Krya på dig Kram

    SvaraRadera