Väderprognos för 5 dagar

tisdag 14 februari 2012

Hej milda tisdag!

 

tuesdaycat

Jag gillar inte februari, det har jag sagt förr. Nu fick jag ännu en anledning att ogilla den i ett SMS från Telia Ledsen

Du har förbrukat din inkl. datamängd för innevarande månad. Hastigheten begränsas enligt ditt avtal och återställs i månadsskiftet. Hälsningar Telia

Tack för den!!! Detta betyder att mitt nät går så långsamt. Sidor tar evigheter att ladda och jag bara sitter och svär Arg och nästan somnar innan det händer nåt! Jag kan inte ens läsa tidningar, efter 10 minuter orkade jag inte vänta längre…

AsleepAtComputer

Ni måste ursäkta att blir lite frånvarande resten av månaden. Jag ska försöka att läsa era bloggar, men det kommer att bli klent med kommentarer och svar på era i min blogg. Bloggar med många bilder (min bland många andra) tar hur lång tid som helst att ladda.

Nu vet jag också att det var en dålig idé att se på film via nätet. Det tar för mycket av min kvot, som har ledigt räckt till hittills. Det är inte värt filmerna. De kommer ju på DVD så småningom dem som jag verkligen vill se.

Nåja, jag är en erfarenhet rikare om inte annat. Jag får ta det och vänta tills jag får tillbaka min snabba trafik igen första mars. Detta är nackdelen med trådlös uppkoppling Ångande arg. Men jag har inga andra val här i bushen. Är dock lite avis på maken med vanligt bredband i “stan”, men detta är absolut ingen anledning att inte bo kvar här. Vi flyttar absolut inte! Vi vill bo här och vakna till fågelsång! Nu vet jag vad jag inte ska göra i början av månaden. Jag får se film den sista varje månad om jag vill Berättar hemlighet

Ha en fin tisdag! Glöm inte era nära och kära!

valentine007 /Julia

Uppdatering!

Nu har jag fixat mer trafik på mitt mobila bredband med ett telefonsamtal. Jag talade med en jättetrevlig tjej och för 50:- kr mer i månaden fördubblas min “kvot” till det dubbla. Jag fick 50:- kronors rabatt för att jag redan har abonnemang hos dem. Toppen!!!

cat151/Julia igen Skrattar

28 kommentarer:

  1. Matte har också trådlös uppkoppling men inte dom problemen. Som tur är, hälsar hon. Klart ni inte ska flytta, inget går upp mot fågelsång. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska se om jag kan göra nåt åt saken, jag hade inga problem innan jag hittade filmsidan.

      Radera
  2. Usch, jag hatar såna där kvoter och förstår mig inte på folk som skaffar såna avtal. Det måste ju bli jättestressigt att tänka på hur mycket man surfar upp, varje gång man klickar på en länk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inga val dessvärre :( Jag får ta de avtal som finns för trådlös uppkoppling. Jag har inte behövt tänka innan jag hittade en filmsida.

      Radera
  3. hej hej Julia och brudarna katt!
    *pip och murre vinkar*
    här har matte och husse fått spis idag,mer om det i bloggen...
    husse snarkar högljutt i soffan just nu,det har varit en ansträngande tid,läs mer om det i bloggen. matte säger att vi er för jäkliga ut i pälsarna och hon satt en hel halvtime och borstade på mure ch fick bort massvis med hår,knappt ingen murre kvar snart.
    Murre blir lite brunaktig på somaren...
    pip är lite grinig idag och gnäller och lägger sig under soffan..jaja,alla kan väl inte vara på humör jämt heller.
    kram och ha en härlig ALLA HJÄRTANS DAG idag den 14 februari.
    (hmm,konstigt jag har inte sett NÅGON reklam för det i år)
    /Tacksam

    SvaraRadera
  4. Först vill vi önska er en Trevlig Alla Hjärtans Dag !!!
    Nu har vi läst ikapp era inlägg som vi missat på grund av flängande och farande och jobb :)
    Här har vi inte sett någon Nötskrika i fröautomaten eller i talgbollarna. det största vi sett är Koltrasten :)
    Det syntes verkligenpå korteet att en viss dam var väldigt MISSnöjd med blixtmojängen !
    Så trist att du redan har gjort av med all din "snabba" hastighet :(
    Kan man inte köpa extra hastighet ?? Eller är det hutlöst dyrt ??
    Vet att min matte kan köpa xtra hastighet till sin telefon för 29 kr i veckan tror jag bestämt det är ?? Är inte säker för hon har aldrig gjort det för hon tycker det duger med den slöare farten på telefonen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte, jag har inte orkat vänta ut Telias hemsida igår. Inte ens den laddar :(

      Radera
  5. Men stackars stackars er, internet som är så trevligt! Jag minns med fasa den tid när man hade modem och det kostade pengar beroende på hur mycket man var uppkopplad, det gick aldrig att koppla av när man surfade... :/ Hoppas att det ordnar sig, för det är ju på nätet massor av vänner finns! :D

    Kram och nosbuffar

    SvaraRadera
  6. Åhh finisar, vilken tur att det gick att lösa lite. Önskar er en jamarshärlig dag! Happy Valentines day finisar! Tack för att ni är våra kompisar! :) Nosbuffar och Mjölkisar

    SvaraRadera
  7. Så himla skönt att det löste sig så bra, då kan du nog fortsätta kolla på film via nätet om du vill :-)
    Vi önskar er en underbar, hjärtego dag med massor av gos och mys!
    Massor av kramar, tassklappar och nospussar från oss <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är skönt att det löste sig till halva priset :)

      Radera
  8. Du kan fixa till det, vad bra för sega datorer är inte bra för er tvåbenta, matte tex blir "skogstokig", hihi!

    Ha en fin Alla härtans dag!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  9. Ibland kan ett litet telefonsamtal göra underverk! Skönt att det löste sig så snabbt och lätt.

    SvaraRadera
  10. Jamarns bra att det ordnade sig!
    Nosegosepussar på Alla Hjärtans Dag ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. ♥ ♥ ♥ Nosgos å pussar på Alla Hjärtans Dag tillbaka ♥ ♥ ♥

      Radera
  11. En Trevlig Alla Hjärtans Dag till dig och fortsatt trevlig kväll och morgondag ♥ Kram, sötaste vännen ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. ♥ ♥ ♥ Önskar dig det samma! Kramar tillbaka ♥ ♥ ♥

      Radera
  12. Vad skönt att det löste sig! Trist när man ska behöva tänka på sån´t där! Hoppas att ni har haft en bra alla hjärtans kväll. Nosbuff

    SvaraRadera
  13. Så bra, för vi skulle sakna dig och missarna så väldigt mycket om ni hade "försvunnit"! (Egoister, vi vet!) Sedan är ju nätet så väldigt viktigt för att hålla kontakten med vänner när man bor avskilt. Ja, förresten, det är oumbärligt för mig med, trots att jag bor "mitt i smeten", för tid är tyvärr en bristvara och det är inte alltid man ses i vardagen. Kul att du nu kan blogga, tassa runt hos vännerna, spela spel mm som vanligt. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vänner, ni har rätt! Jag är beroende av nätet för att hålla kontakten med vänner.

      Radera
  14. Håller fullständigt med om att trådlöst bredband är hopplöst långsamt :(
    Det hade jag innan jag skaffade comhem.
    Skönt att det löste sig för dig iaf, så du kan ladda hem det du vill ha.

    Tass tass

    SvaraRadera