Väderprognos för 5 dagar

torsdag 23 februari 2012

Hej milda torsdag!

 

Torsdag 4

Fy bubblan så förkyld jag är. Jag vaknade mitt i natten av att det kliade i svalget som bara den. Jag hade velat ha en flaskborste att klia med. Istället gick jag upp och letade reda på några starka halstabletter och åt en. Det kändes skönt med den starka mintkaramellen i munnen. Sen började jag fundera om karameller (Vick’s Blå) kan bli gamla? Dom jag har i en glasburk är säkert över 4 år gamla. Den var god i vilket fall. Tur att jag har fler av dom. Dom blir kanske rent av uppätna så småningom. Jag är inte så mycket för godis egentligen och en påse, typ Vick’s brukar räcka länge. För det mesta glömmer jag bort dem och de blir liggande. Jag brukar ösa upp dem i en glasburk från påsen. De ligger lufttätt då i alla fall. Så kanske är det inte så farligt att äta dem ändå, trots deras ålder.

Jag ska inte göra så mycket idag heller, mer än att kurera min förkylning. Egentligen mår jag ganska bra, jag har ju ingen feber och det är skönt. Jag har gjort mintte, jättegott när man känner sig lite risig. Det är inget jag dricker till frukost, men gärna senare på dagen.

Vädret är milt och solen skiner, undrar om det blir ännu varmare idag än igår. Just nu visar termometern +3,9 grader i skuggan.

Jag tog en bild på vår lilla grusgång.

PICT0572

Fast just nu liknar den mest en liten flod.

Förhoppningsvis rinner vattnet undan så småningom. Undrar om det är mycket tjäle i marken, det har ju inte varit så jättekallt och länge denna vinter. Jaja… jag lär väl få se när det blir barmark igen.

Ha en trevlig torsdag!

Torsdag 3 /Julia

 

line251

Eftermiddagens uppdatering:

Det är varmare än igår PICT0575 och all snö på taken runt omkring är borta. Vår lilla till flod förvandlade grusgång har fått några enstaka små gluggar.

Dagens bild tagen några timmar senare

PICT0573

från fönstret!

CAIJKL8P /Julia

8 kommentarer:

  1. hej hej Julia.
    näe,är du förkyld?
    nej jag tror INTE det är nån fara med dina vick`s inte! ät du på..
    här försvann all snö utav ett hejdundrande regn igår!brrr...
    idag lyser solen lite och katterna vågade sig ut på balkongen.
    igår åt vi kyckling,idag vet jag inte vad det blir,men sambon gjorde vitkålssallad innan han gav sig av till jobbet,så kanske en ungstekt falukorv? ja,vi får se,ikväll är det lyxfällan på tv,det ska jag se.
    ha en bra Torsdag,och klappa katterna från oss!
    /Tacksam

    SvaraRadera
  2. Flaskborste brukar matte också vilja använda när hon har en förkylning, skulle se nått ut med en sån i halsen, hihi!
    Tjälen är kvar hos oss för det var barmark då det var kallt hos oss och nu är det vått överallt.
    Jag fick skynda mig till Affi i morse för matte skulle se presskonferansen kl 07.
    Ska bli kul att se hur den lilla nya prinsessan ser ut!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jätte roligt, men vi får nog vänta nån dag på att få se henne ordentligt.

      Radera
  3. Te och spinnhealing verkar som ett bra recept för dagen. Skönt att se lite grus, det försvinner fort. Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. *vink* *vink*
    Min matte tror inte heller att Vick´s halstabletter kan bli för gamla.
    Jättetrist att vara förkyld säger matte och sen svamlar hon om nån peppar som ska ta i trä ??
    Här är nu all snön borta , istället så är det översvämmningar både här och där.
    Hoppas du kryar på dig snart så att du orkar busa med Smulan o Amanda :)

    SvaraRadera