Väderprognos för 5 dagar

måndag 13 februari 2012

Hej kalla soliga måndag!

 

3monday47

Strålande sol, men det har blivit kallt igen. Termometern visar –6,7 grader. Det är kallt mot gårdagens mildare temperatur.

Äntligen kunde jag fånga nötskrikan

PICT0569

som åt jordnötter. Hoppas att ni kan se den. Får försöka göra nåt åt bilden, fixa å trixa lite Blinkar

PICT0569-1

Nu kanske ni kan se den bättre Ler

PICT0570-1

och här flyger han iväg, mätt i magen!

Jag trodde inte att de kunde stjäla mat från automaterna, men det kan dom. Maken har talat om att han såg en tidigare, men kallade den för nötväcka. De är ju små, äter med huvudet neråt och kommer ofta, så jag fann inget konstigt i det, men när han förklarade hur den såg ut visste jag att det var en nötskrika han menade. Jag hade en koltrast på den stora talgbollen utanför fönstret igår till och med, men hann inte ta en bild. Innan jag fick tag i kameran flög den. Skatorna försöker, men de är för stora och har inte lyckats hittills, men de äter gärna de frön som småfåglarna tappar i snön.

Jag har inga måsten för dagen, bara min dagliga träning och laga lite mat. Fast jag vet inte vad jag är sugen på. Kanske nån pasta rätt, det var ett tag sen jag åt Carbonara… Jag har ju alla ingredienser till en, så det blir nog middagen för dagen. Om jag nu inte ångrar mig och gör nåt annat, Jag får fundera lite till.

Jag önskar er en solig dag!

00017 /Julia

10 kommentarer:

  1. Ni var inte med i fågelräkningsdagen? De har en söndag varje år som alla kan vara med och räkna fåglar på fågelborden. Tror iofs det redan varit för denna våren.

    Nosgos

    SvaraRadera
  2. Fåglarna är trixiga för att kunna äta av automaterna. Visst syns det att det är en nötskrika, de är fina men skräniga säger matte.
    Carbonara är gott!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dom kan ;-) och vi håller med att nötSKRIKAN har rätt namn *fniss*

      Radera
  3. Häftiga bilder! Fin kotlett att spana på! Här har vi haft en solig och härlig dag, känns lite lättare när dagarna blir längre och solen skiner. Cabonara låter kalasgott, tror fröknarna håller med om det! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Det är kul med de små fåglarna utanför fönstret,har man tur är det alltid någon ny som vågat sig fram. Skatorna förser sig alltid med spill.
    Soliga fina dagar här också. Lagom kyligt.
    Sköt om dig! Gunilla och co!

    SvaraRadera
  5. Skoj med bilder på lite ovanligare gäster. Om tjejerna fick syn på den, blev det nog stora ögon. :) Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Då kan man i alla fall konstatera att ni hade det lite varmare än vi. Ändå föredrar jag kylan framför mer snö. De där fröautomaterna brukar vara väldigt populära, inte minst hos ekorrar som på nåt underligt sätt kan ta för sig även där.

    SvaraRadera