Väderprognos för 5 dagar

onsdag 15 februari 2012

Godmorgon vita onsdag!

 

vaderfen29

Det har snöat inatt… Jag vill inte ha mer av det vita… Vi vill ha vår… Nu!!! Det räcker med den snö som finns. Det är milt ute, bara –1,0 grader. Kunde det inte vara plusgrader så snön smälter.

Som jag skrev i uppdateringen igår, så fungerar min uppkoppling bra igen. Jag vet att ett trådlös bredband aldrig kan bli som till exempel COM hem eller annat som kommer via nån form av ledning.

Jag har inga andra val, än olika bolag med trådlös uppkoppling och jag tror att de är ganska likvärdiga och kostar ungefär lika mycket. Jag hade dock lite tur med att få mer trafik för halva priset. Istället för att betala 100:- mer i månaden behöver jag bara betala 50:-. Telia har tydligen en kampanj för dem som redan har ett avtal, så lite tur hade jag på Alla Rött hjärta-dag i alla fall. Ett nytt modem skickar dom med posten snarast. Om jag har tur hinner den komma redan imorrn. Annars får jag den nästa fredag. Jag vet ju inte vad skillnaden blir. Jag är inte tillräckligt kunnig.

Jag brukar alltid prata med maken först innan jag gör av med pengar på det här sättet, men det gjorde jag inte. Han tyckte att en femtilapp mer var värt för att jag ska kunna surfa som jag vill, när jag berättade det igår kväll.

Det är ju mitt enda sällskap i veckorna, bortsett mobilen (och den är utan uppkoppling!). Det var trevligt att kunna läsa tidningar igen!

Några måsten har jag inte för dagen, annat än min träning. Halva är redan avklarad. De liggande övningarna gör jag ju genast på morgonen när jag orkar. Skönt att ha dem gjort. Resten gör jag allt eftersom på dagen, lite i taget.

Ha en bra onsdag!

1wednesday24 /Julia

18 kommentarer:

  1. Verkar som alla fått massor med snö utom vi. Orättvist tycker vi! Skall tillägas att vi gillar ju snö :)

    Nosgos

    SvaraRadera
  2. Åhh har ni också fått massa extra vitt.. Här dök det också upp och vi vill då rakt inte heller ha mera sån smörja.. Vi vill ha värme och blommor juh. Det är inte klokt hur mycket vitt det kan komma hela tiden *stampar med tassen*

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. hej hej.
    här är jag glad idag när byxuppläggningen nästan bara kostar halva det jag la i budgeten! kika in och kolla.
    ha en bra onsdag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid kul när saker är billigare än man tänkt sig :)

      Radera
  4. Du gör ju inte av med en massa andra pengar i veckorna så att du har ett internet som fungerar är bra och det är ju inte en sån dyr kostnad.
    Så ni har också fått en del snö, vi har nog plusgrader just nu och allt blir så blött om det smälter allt på en gång men jag tror det fryser i natt, säger matte och då är det ju så lagom kul i morgon!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nog tämligen billig i drift *fniss*
      Ta det varligt imorrn i halkan!

      Radera
  5. Jam vad det har snöat idag, nu har vi massor med vitt här! Tänk vad man använder datorn till mycket.. får matte och tänka på hur det såg ut för inte alltför många år sedan. Utvecklingen går verkligen framåt! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst går utvecklingen framåt fort!
      Dagen barn vet knappt vad en LP-skiva är, än mindre kan de föreställa sig ett liv utan TV, datorer och internet *fniss*

      Radera
  6. Vi tycker att det är väldigt viktigt att du har en uppkoppling som fungerar hela tiden, eftersom du bor som du gör och inte kan ta dig någonstans på egen hand. Skönt att det löste sig - vi var uppriktigt oroliga när vi läste ditt tidigare inlägg! Skulle något sådant hända igen, hoppas vi att du säger till så att vi kan göra något för att hjälpa dig?

    Också här har det kommit mer snö, och liksom ni längtar vi efter våren! Men ok, det är "bara" mitten av februari... några veckor till kan vi nog överleva, om vi anstränger oss *skrattar*

    Kram från sr. Carina, klosterkatternas tjänarinna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Datorn och nätet är en del av mitt liv och min chans till kommunikation med omvärlden i veckorna tillsammans med mobilen. De måste bara fungera!

      Jämfört med de två förra vintrarna är ju årets inte så farlig egentligen.

      Radera
  7. Här började det med snö för att sen övergå till regn för att sen frysa på igen igårkväll , gissa om det var som att köra på en skridskobana imorse ??!!
    En jobbarkompis till matte ramlade och bröt handleden idag utanför porten till en som hon skulle hjälpa :(
    NÄÄÄ bostadsbolaget hade INTE sandat !
    Så bra att du får snabbare internet för bara 50kr mer i månaden :)
    Är trist när det tar en hel evighet för att en sida ska öppna sig ju !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är allt som det ska igen med nätet.
      Trist med halkan, skönt att jag slipper den helt och hållet. Tråkigt att jobbarkompisen bröt handleden där hon skulle hjälpa. Nu kan hon ju inte hjälpa nån alls ett bra tag :(

      Radera
  8. Säger som Dui och Deco, undrar hur man gjorde innan datorn kom in i våra liv. Jo det verkar som att Telia har ngn form av kampanj, för dom ringde mig ixå om att man kunde sänka sin samtals taxa. Jag har ju Telia via mobilen.
    är ju bra det.

    Ha en bra kommande vecka
    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick bra då med, utan dator. Jag vet, jag är född -55 ;-)

      Radera
  9. Vi håller med övriga jamare - självklart måste du vara uppkopplad och känna att du är "med på banan" även om du inte är så mobil. 50 kronor i månaden för ökade surfmöjligheter låter som en mycket bra investering tycker vi!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera