Väderprognos för 5 dagar

lördag 18 februari 2012

Hej soliga milda lördag!

 

Puh's lördag

Maken kom i vanlig tid igår eftermiddag, kanske lite sen. Med sig hade han det nya modemet. Nu vet jag skillnaden mellan den och den gamla. Den gamla gick på 3G-nätet medan den nya går på 4G-nätet.

Det är färgen på den lilla indikatorn på modemet som visar vilket nät den använder. Är den blå, går den på 3G och är den grön så är det 4G. Jag trodde inte ens att vi hade 4G här ute och oftast är den lilla lampan blå.

Jag hade lite problem med installationen. Det tog en stund att öppna modemet för att stoppa i sim-kortet. Sedan att få det att fungera gick tämligen smidigt, det var ju bara att klicka sig fram. Nästa uppgift gick också snabbt, att av-installera den gamla uppkopplingen.

Nu är det gjort på båda datorerna. Jag passade på att fixa till min pytte dator nu på förmiddagen också.

När allt fungerade som det skulle på båda, såg vi faktiskt var sin film i var sin dator, vilket var definitivt en ny upplevelse för oss. Jättekul, maken sin med ljudet på i datorn och jag med hörlurar. Jag frågade lite på skämt om vi skulle sätta på en tredje film i DVDn Nyah-Nyah. Maken skrattade gott åt min korkade idé.

Nu är det utförsåkning på TV för fullt i väntan på längdåkningen lite senare. Vi ska inte göra så mycket i helgen, bara rå om varandra.

Ha en jättetrevlig lördag!

00066/Julia

14 kommentarer:

  1. Skönt att modemet funkade i alla fall! Tja, varsinn film kan ju vara intressant men visst blir det en annan sak att titta på samma.. Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Skönt att installationen gick bra. Antar att Smulan och Amanda instruerade så allt blev rätt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, de läste instruktionerna tillsammans med husse ;-)

      Radera
  3. Tekniken är bra när den fungerar, säger mamsen!
    Nosgos på er ♥

    SvaraRadera
  4. Vad bra att det fungerade!
    Tjejerna kunde kanske sett på filmen på DVDn, hihi!
    Skönt att bara njuta av att vara tillsammans!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att jag inte tänkte på det *fniss*
      Får väl bli Aristocats för oss alla ;-)

      Radera
  5. Jamars bra att det fungerade att få igång modemet.

    Jag har kollat i min iphone, så den andra filem med Tarzan fanns kvar där, så vi ska testa igen, att ladda in den på youtube och få ngn ordning på den.

    Tass tass
    ha en fortsatt bra helg

    SvaraRadera
  6. Så kul att du är ute på nätet igen. 4G lär ju vara jättesnabbt när det funkar.

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får nog klara mig med 3G ändå, men det fungerar i alla fall.

      Radera
  7. Åh så bra att erat internet funkar igen , även om det kostar lite mer med snabbare uppkoppling :)
    Tycker att Aamors idé om att Smulan och Amanda ju kunnat tittat på DVD-film var superbra !!

    SvaraRadera