Väderprognos för 5 dagar

söndag 26 februari 2012

Hej soliga kyliga söndag!

 

C362A0A3

Strålande solsken, men kallt –2,0 grader visar vår termometer och det blåser lite fortfarande. Dagen ser dock ut för att bli fin.

Jag gav upp mitt nya modem efter att jag blev utslängd från nätet ett X antal gånger igår också. Jag bytte tillbaka till den jag hade. Med den bryts inte  uppkopplingen vad jag än gör. Det var lite irriterande att ideligen bli avbruten i det jag gjorde. Supporten gav ingen direkt förklaring varför det hände, de skyllde på dålig mottagning. Sk*tsnack säger jag, varför bryts inte min 3G+ uppkoppling då med det gamla modemet? Det nya ska klara 3G+ om 4G+ inte fungerar, men det gör den dåligt. Jag tänker inte tjafsa med dem, jag har ju ett modem som fungerar utmärkt. Så jag bytte tillbaka.

Vi ska inte göra många knop idag heller. Bara njuta av varandra och ledigheten. Makens förkylning är nog slut snart, min frodas bäst den kan. Jag har ingen feber, så egentligen mår jag rätt hyfsat trots allt. Detta är faktiskt min första rejäla förkylning på minst 5 år, jag har sluppit ifrån mycket. Jag har varit ute bland folk mycket mer denna vinter och det måste jag ju ta med i beräkningen. Vintrarna 2010 och 2011 var jag hemma från december till mars på grund av snömassorna, så skillnaden är jättestor. Iår var jag bara hemma februari månad. Vi hade kunnat åka till biblan redan denna helg, men jag ville inte sprida mina baciller eller få fler, så vi blev hemma. Vi åker kommande lördag. Jag har redan börjat skriva vad vi behöver från affären också, så vi inte glömmer nåt. Det blir nog en del.

Hoppas att ni får en solig söndag!

evan_katt_smyger_1/Julia

18 kommentarer:

  1. Märkligt att det nya inte funkar men det är bra att det gamla modemet fungerar.
    Det är lite lättare att få fler smittor när man väl har nått annat på gång i kroppen och sen orkar man inte så mycket när man har en infektion i kroppen, brukar matte säga!
    Vi har också haft minusgrader i natt men idag skiner solen från klarblå himmel och det var jättehärligt ute!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill vara lite försiktig i alla fall, bara för säkerhets skull.
      Temperaturen har klättrat lite över nollan hos oss med och maken säger att det är jätteskönt ute.

      Radera
  2. Ja det gjorde du rätt i som bytte modemet igen. jag har också en dator som har börjat stänga av sig själv när den tycker , rätt irriterande!
    Ha en bra dag och njut i solskenet! / Gunilla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska vi definitivt göra. Jag med, på verandan om inte annat.

      Radera
  3. Det ser så skönt ut där ute i solen, så vi funderar allvarligt på att skicka ut matte för att sitta på bänken och läsa. Tar hon en filt med sig, ska det nog funka.
    Hon köpte nämligen en ny bok igår för bara 49:90. "Brobyggarna" av Jan Guillou, så det går ändå inte att få henne att göra något vettigt. Knappt ens gosa och då är det illa ställt.
    Vi måste nog tipsa henne om att man kan lyssna i st f att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart att matte ska ut i solen och läsa Jan Guillou's bok. Den är jättebra!
      Vår matte har lyssnat på den :)
      Det är en av fördelarna med att lyssna på böckerna, man kan göra annat medan man lyssnar ;-)

      Radera
  4. Inte för att det är kul med förkylningar men det måste ändå vara härligt att ha kommit ut nästan hela vintern!Det blir en lång lista till nästa helg gissar vi..Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut är det toppen med att denna vinter inte var lika snörik som de två förra.
      Ännu så länge är boklistan längre än handla-listan :)

      Radera
  5. Åhh va jobbigt att det nya inte vill fungera, mamma jamar att Telia har fått mycket kritik för just sånt under en tid men att hon hoppades på att de skulle blivit sådära bra som de jamar att de är precis överallt, på landsbygden och i stan. Vi håller tummar och tassar för att era förkylningar ska ge sig och att ni får en fortsatt mysig dag. Här är det riktigt kallt och mamma jamar om att hon hade velat ha stort extra element men jag vet då inte vad hon jamar om.. Fryser inte alls. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min "gamla" modem fungerar utmärkt! Så jag fortsätter med den. Jag ska kolla med supporten om de vill ha tillbaka/byta den jag fick. Men det får bli nästa vecka nån gång.
      Ni får värma er matte! Bättre element än katter finns ju inte :)

      Radera
  6. Matte och jag tog oss en promenad i vårsolen. Jamarns vad skönt! Hoppas den är i kvar i morgon också.
    Gummankram!

    SvaraRadera
  7. Det är märkligt att supporten på olika IT-företag nästan aldrig kan lösa problem man har med deras apparater. Det är nästan alltid något utanför deras kontroll som är orsaken?

    SvaraRadera
  8. Bra att du hade kvar det gamla modemet som reserv. Det är så himla retfullt när uppkopplingen bryts hela tiden! Hoppas att förkylningen snart är borta - och att detdräjerminst fem år tills nästa kommer. ☺ Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det tur, nu fungerar datorn som den ska.
      Det hoppas jag med, för det är inte kul att snörvla.

      Radera
  9. Min matte påstår oxå att det dom säger på supporten mest är sk.tsnack. Dom flesta har inte en susning om vad dom pratar om , det märkte matte när vi hade problem med vårat internet. Det var fel på ALLT utom på deras ledningar och gissa vad det var ?
    Ledningarna !!
    Strålande solsken här idag med , men har inte varit ute idag. Matte och husse var nämligen på fest igår och idag är matte seg säger hon. Tyckte då inte hon smakade segare än vanligt när jag leknaffsade på henne innan idag ;-)
    Fortsatt trevlig söndagkväll !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Otur att dom INTE kan skylla på ledningarna, då jag har ett mobilt nät *skrattar*, men det kan faktiskt vara nåt fel på modemet också. Jag ska prata med dom.

      Radera