Väderprognos för 5 dagar

onsdag 22 februari 2012

Hej gråa onsdag vänner *host, host och snörvel*

 

15-1

Som sagt, jag fick min älsklings förkylning. Mår ungefär som om Smulan har hittat mig under en gammal sten Sjuk

Jag har i och för sig ingen feber (än), men det känns som om jag hade huvudet full med vadd.

Idag lär jag inte göra många knop. Jag ska sätta mig i soffan med en mysig filt och förhoppningsvis håller Smulan och Amanda mig sällskap. Vi ska titta på nån bra film, vilken vet jag inte än, bara den är lång och nån jag inte har sett på länge.

Varför inte nåt svenskt jag tar nog fram

Polisen i Strömstad

denna gamla favorit!

Jo, jag gör nog det. Det var länge sen jag såg dem och den kortaste av de fem, den första Polisen dom vägrade svara, är dryga tre timmar lång och jag behöver inte gå upp så ofta. Jag kommer att ha ett korsord till hands också, men vet inte om jag kommer att orka tänka också.

Vädret är precis som mitt humör ~ grått, temperaturen är +1,3 grader ute. Ringarna med barmark runt trädstammarna är synliga och blir förhoppningsvis allt större under dagen. Det är en början i alla fall på att snön minskar. Det är vatten i makens fotspår, som han gjorde i helgen. Ännu ett bevis på att det är plusgrader.

Jag svär lite över mitt nya modem. Uppkopplingen bryts, ibland flera gånger i timmen, precis som det gjorde med mitt första mobila modem.

Det hände ytterst sällan med det förra modemet, vilken var den andra i ordningen. Det nyaste är den tredje. Typiskt nog tog maken med sig mitt förra, så jag kan inte ens byta tillbaka till den. Problemet är säkert att 4G+ mottagningen är sämre än 3G+ var. Visserligen ska den här klara båda men jag tror att det blir nån sorts konflikt mellan signalerna och modemet bryter uppkopplingen helt och hållet. Jobbigt är det i vilket fall. Speciellt om jag är mitt i något och får börja om när det bryts.

Jag har skickat ett mail till supporten, får se vad de svarar och när. Annars byter jag tillbaka till den “gamla”, som inte är så gammalt alls egentligen, bara dryga året, igen på fredag kväll eller på lördag. Jag får se hur jag gör beroende på svaret jag får från supporten.

Ha en jättefin onsdag! Halva veckan har ju snart gått Ler!

00033 /Julia

Uppdatering:

Jag mår ganska bra faktiskt, efter ett par Alvedon, som jag tog för säkerhetsskull.

Jag måste absolut visa dagens termometer, jag tog bilden för en liten stund sedan.

PICT0571

Det är fortfarande molnigt och så här många plusgrader har vi inte haft iår i skuggan ännu. Det är stora vattenpölar på snön. Det syns verkligen att snön smälter. Hurra! Detta milda väder ska enligt meteorologerna fortsätta ett bra tag till. Förhoppningsvis hela nästa vecka också. Vi behöver åka till biblioteket nästa lördag!

05 /Julia en gång till Ler.

14 kommentarer:

  1. *uff* så trist att vara däppt i nädan och snurvlig :(
    Hoppas din förkylning går över fort !
    Här är det oxå mulet och plusgrader idag och snart är all snön borta här :)
    Trist att det krånglar med det nya modemet :(
    Hoppas du får något vettigt svar/tips från supporten !
    Fortsatt trevlig onsdag önskar vi er oxå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tydligen några dagars "inkörning" på modemet. Den ska "vänja sig" vid både datorn och mottagningen. Idag har den inte stängt av nätet (än) i alla fall :)

      Radera
  2. Förkylning är en så otroligt trist sjukdom, ofta är den mycket värre för den drabbade än den låter - man räknas inte som jättesjuk men kan ändå vara väldigt dålig. Hoppas att du fått en kortvarig variant, som når sin peak fort och drar sig tillbaka snabbt.
    Tyvärr finns det ofta många buggar i nya system. Efter en tid brukar de ha rättats till - och då kommer det såklart ännu en uppgradering...
    Hoppas missarna tar bra tass om sin krassliga matte!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  3. Krya på dig vännen inte kul att vara sjuk! Visst har man lite vårkänslor nu när tempen stiger.

    Nosgos

    SvaraRadera
  4. Att titta på en film med Per Oscarsson är en höjdare. Hoppas du njöt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gjorde jag. I rollen som Polischef Jörgensson är han suverän!

      Radera
  5. Spinnhealing i massor från oss, ibland är det ju bra att sova bort det hela. Hoppas att du kryar på dig fort. Visst är det härligt med +grader! Nosbuffar

    SvaraRadera
  6. Trist att du åkte på samma förkylning men ett par alvedon håller den stången eller man mår lite bättre i alla fall.
    Jobbigt med sånt som klånglar med datorn och särskilt om det kopplar ifrån.
    Krya på dig!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag har jag haft bättre tur med uppkopplingen :)
      Några tabletter hjälper faktiskt!

      Radera
  7. Man orkar inte med så mycket när man är sjuk, men kolla på film går för det mesta bra. Mysa med en filt och kanske en kopp te medan man tittar, och naturligtvis ha kissemissorna i närheten... ja, då är det nästan uthärdligt. :) Kurr och burr.

    SvaraRadera