Väderprognos för 5 dagar

torsdag 3 november 2011

Hej gråa varma torsdag!

 

thursday_04

Mina sömnbesvär har inte försvunnit. Jag vaknade strax efter midnatt och var uppe till två, sen vaknade jag vid ½7 och insåg att det inte var nån idé att försöka sova mera.

Jag är rätt så trött, vädret lyfter inte humöret precis. Mulet och grått, men ganska varmt. Termometern visar 10,8 grader. Det var ännu en mild natt med ca 9 grader som kallast.

Jag är glatt överraskad över denna milda höst. Jag hoppas att den varar lääänge!!! Minst till julafton i alla fall Blinkar!

Jag hittade tre vanliga ljudböcker i bokhyllan när jag rotade runt där inatt. Jag ska datorisera dem idag. Det är ytterligare två av Arto Paasilinna (vi har nog alla hans böcker som utkommit på svenska som ljudbok) och en deckare av Niklas Ekdal, I döden dina män. Jag tror inte att jag har hört den ens…

Men nu ska det inte finnas fler här på vischan, bara i “stan”. Maken tar med sig dem några i taget. Så jag får höra om dem också när andan faller på.

Vi har inte bestämt oss ifall vi ska till biblioteket i helgen än. Jag väntar till imorgon och 10 dygns prognosen, då vet jag vilket väder vi har att vänta oss nästa lördag. Verkar den OK väntar vi nog en vecka. Jag vet ju att det bara är en prognos om kommande väder, men utsikterna för en snöstorm ska dom nog kunna varna för i god tid, tycker man.

Annars ska jag inte göra så mycket mer. Till lunch ska jag koka min lilla blomkål och göra en ostsås till. Jättegott. Jag tycker om de portions stora blomkålen som finns i butikerna nu. Oftast är de alldeles för stora för en person och de är faktiskt godast nykokta.

Ha en härlig torsdag!

Torsdag 3 /Julia

6 kommentarer:

  1. Besvärligt att sömnstörningen fortsätter. Det är så lätt att komma ur sin dygnsrytm, i alla fall för mig, och besvär med att vända tillbaka igen. Nog är det ovanligt varmt nu? Måste se till att sätta upp min digitaltermometer med sensor som ska hänga utanför fönstret. Måste bara komma på någon listig sladdgömma så att inte avknipsarkatten hittar sladdettin. :) Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Ja det är ju besvärligt att du ska behöva vara uppe på natta jämt. Jo det härliga vädret fortsätter även här.
    Blomkål,kålrötter mm är bäst då de är nykokta. Ostsåsen till l't ju smaskens, har du någon särskild ost eller?
    Ser i den andra kommemtaren att det finns fler avknipsarkatter :)
    Må så gott och kramizar!

    SvaraRadera
  3. Trist att du fortfarande har problem med att sova :(
    Här sover min matte som en stock och min husse som kan ligga vaken och snurra :)
    Här har det oxå varit gråmulet och varmt idag. En perfekt dag för att slappa i sängen :)

    SvaraRadera
  4. Hoppas att det löser sig med sömnen snart. Det livar ju inte upp tillvaron när det är mulet heller. Blomkål är gott men det luktar ju lite skumt.Nosbuff

    SvaraRadera
  5. hej julia
    du det åter gott med blomkål och ostsås.

    SvaraRadera
  6. Vi har nog haft lika grått väder som ni haft idag, ljusnar aldrig.
    Jobbigt med att vakna mitt i natten, hoppas det snart vänder.
    Ingen snö på länge än får vi verkligen hoppas.

    Kramizar & vovisar

    SvaraRadera