Väderprognos för 5 dagar

torsdag 30 juni 2011

God förmiddag vänner!

 

hugmailImbusygraphickingdomny22709

 

Jag fick veta via fejjan att flera av mina vänner hade problem med Blogger, så nu tänkte jag också prova. Jag måste se om den fungerar för mig idag eller jag också får svårigheter.

Vi har sovit så där inatt, vaknade lite stel i morse dock. Inte värre än andra dagar, men jobbigt ändå. Jag har vädrat huset ett par timmar i morgonsvalkan. Härligt, så länge det nu varar.

Det spås ju sämre väder, om blir det lite mulet gör mig ingenting, men det behöver inte regna. Det får gärna bli några grader svalare också. Just nu visar vår termometer 25,0 grader i skuggan, som tur är blåser det lite, men jag har stängt i alla fall. Jag har 23,9 grader inne och jag vill inte att temperaturen går upp om jag kan förhindra det.

Jag har ett tips Glödlampa till alla djurägare nu i värmen!

Lägg gärna nån eller några isbitar i vattenskålen

De håller vattnet svalt och fräscht längre. Smulan och Amanda älskar sin fontän och jag lägger i några isbitar nu när det är så varmt.

Visserligen är vattnet som cirkulerar kallare än stående vatten, men de älskar isbitarna. Ibland lyckas de pilla ut dem och leker tassboll tills de smälter, men jag tar det gärna!

De äter lite dåligt just nu, men vem är hungrig i värmen? Inte jag heller i alla fall. Vätska är dock jätte viktigt, bara man inte samlar på sig det som Gammelmatte Gitte hos Klosterkatterna. Hon behövde hjälp att bli av med överskottet på sjukhuset. Tur att hon mår bättre nu! Jag minns min mor, som ofta fick vatten i lungorna på slutet och behövde hjälp med att bli av med det. Det var otäckt!

Nu är det bara fredagen kvar och sedan är det äntligen SEMESTER. Även om jag är hemma jämnt, blir det skönt att kunna hitta på lite “bus” även på en vardag med maken Rullar runt på golvet och skrattar.

Första måste, blir ett besök på biblioteket på måndag. Jag ska beställa färdtjänsten senare idag tror jag. De har inte lördagsöppet under sommaren. Annars har vi inga direkta planer, vi får se vad vi hittar på. Mycket beror ju på hur vädret blir och hur det kommer att gå med huset. Det får Filip och maken komma överens om hur de ska göra. De kommer att börja den 18 juli först. Fast några dagar tidigare måste maken montera ner delar av rastgården. Då lär vi ha två sura tjejer tills den sidan av huset är klart, men det ska göras allra först!

 

Ha en trevlig torsdag!!!

beary_happy_thursday_yellow_teddy_bear /Julia

5 kommentarer:

  1. Det där med mat är lite jobbigt när det är riktigt varmt.Vi äter inte så mycket vi heller.Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Nu har jag äntligen kunnat logga in på blogger och kunnat fortsätta med mitt påbörjade inlägg. Som ni redan märkt och kommenterat :)
    Här har det också varit varmt idag med , men nu mulnar det visst på lite.
    Matte har minsann varit ute på sin hoj och brummat 10 mil idag. Nää jag ville INTE åka med , för den dånar så och sen tror jag det blåser JÄTTE mycket om öronen :)
    Fortsatt trevlig torsdagkväll !!!

    SvaraRadera
  3. Bra tips men jag vill helst ha nytt vatten flera gånger om dagen, hihi så har matte nått att göra ju!
    Vi har haft det varmt idag med men nu i kväll mulnar det riktigt och det har börjat blåsa. Oväder på gång kanske!
    Matte och jag längtar efter vår semester men det är jobb en vecka till, suck!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  4. Isbitar i vattnet är en lysande idé. Frasse har lika god aptit som vanligt trots värmen, hans matsmältningsapparat verkar vara något i hästväg :-) Förr drack han alldeles för lite, det har jag förstått nu, men sedan jag fick tipset om att blanda vatten i maten så lapar han i sig för fulla muggar. Var det av dig vi fick tipset? Tack än en gång i så fall, känns så skönt att veta att han blir "genomsköljd" med tanke på urinstensrisken.
    Hoppas temperaturen blir behaglig under hela semestern!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  5. Mjau, det var ett jamarsbra tips, det ska vi jama med matte om, att hon lägger isbitar i vårt dricksvatten i fortsättningen.
    Här har det oxå varit jamars varmt i några dagar, *pust*

    Tass
    Mimmi, TChicko, Tarzan, Sessan

    SvaraRadera