Väderprognos för 5 dagar

måndag 13 juni 2011

Dom ÄR trevliga på Försäkringskassan!

 

00048

 

Jag var tvungen att ringa F-kassan i ett för mig mycket viktigt ärende.

Pust och stön Förvirrad. Måndag morgon, säkert telefonkö och kanske någon sur människa i andra änden.

Efter ett X antal knapptryckningar, med bland annat mitt personnummer får jag veta att det är en beräknad väntetid på 28 minuter. SUCK… 

Strax efter ber rösten att om jag knappar i mitt telefonnummer om jag inte vill vänta, så ringer de upp!!!

Jag höll på att tappa telefonen av förvåning Förvånad, gör som rösten säger och lägger på!

Jag kollade klockan också. Jag var nyfiken på hur många timmar det skulle gå tills nån ringde.

De ringde efter exakt 7 minuter och 40 sekunder!!!

En glad tjej som fixade allt jag behövde på 3 minuter!

 

Visserligen hade jag inget knepigt ärende (Färdtjänsten behöver ett nytt intyg om att jag har rätt att åka för nedsatt avgift!), men trodde att jag skulle få förklara ihjäl mig innan nån begriper vad jag behöver hjälp med. Man har ju hört så mycket negativt om F-kassan, så några förväntningar om motsatsen hade jag inte.

 

Det var en suverän service hon gav mig, trevlig i telefonen med glatt humör, som verkar älska sitt jobb! Hoppas att hon inte är ensam om att vara så trevlig!

 

Så det som jag trodde skulle ta hela dan, var avklarad på bara några minuter Skrattar.

 

Gissa om jag är glad att nåt som jag bävade mig för hela helgen gick så smidigt!

have_a_wonderful_day_glitter_sun /Julia

5 kommentarer:

  1. Kan veckan börja bättre? Just att det hände på en måndagsmorgon, när man saknar den gångna helgen som allra mest... Den här typen av glada överrasknningar är så sällsynta så man nästan skulle räkna dem som historiska ögonblick :-)
    Men kanske berodde den positiva reponsen också på att DU var trevlig :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  2. Gunilla

    Jag försöker att alltid vara trevlig :)
    Det gör livet så mycket enklare om man tar det mesta med ett gott humör.
    Leendet HÖRS nämligen i telefonen! Lika väl som sura miner! Jag lovar :)

    =^.^=

    SvaraRadera
  3. Jamen så bra att det gick att lösa så smidigt och att dom börjat med att man kan välja att dom ringer upp istället är ju kanon !!!
    Jam tror oxå att leende hörs via telefonen :)

    SvaraRadera
  4. Vilken bra människa där satt i andra sidan luren, hoppas det finns många såna fler där!

    Kramizar & vovisar

    SvaraRadera
  5. Här har vi oxå märkt av att FK kan vara en aning *DRYG* ibland, så man får vänta och åter vänta, så man kan bli tokig.
    Vilken tur att du fick tag i en trevlig telefonist där på FK :)

    SvaraRadera