Väderprognos för 5 dagar

tisdag 28 juni 2011

God förmiddag vänner!

 

00009

 

Varmt och soligt, termometern visar 24,3 grader och varmare lär det bli. Jag passade på att vädra huset tidigt på morgonen och för att inte få in värmen har jag stängt dörren igen. Just nu är det faktiskt 3 grader svalare inomhus än ute Skönt! Jag försöker att göra allt för att hålla den värsta hettan ute. Jag mår inte speciellt bra om det blir alltför varmt.

Vi har sovit gott inatt, mycket bättre än natten till igår. Jag vaknade till bara en gång för ett kort besök till badrummet vid 5-tiden och somnade om och sov gott ett par timmar till. Jag har sovit “färdigt” och det är skönt att vakna utvilad.

Vi har inga måsten för dagen. Fast jag tar nog ett varv med sopborsten för att jaga rätt på dammrådisarna. Var kommer de ifrån… jag fattar inte. Jag borstar både Smulan och Amanda dagligen med pigge borsten, så de borde inte släppa päls, men det finns ändå det som yr runt… Jag börjar undra om de inte kommer utifrån. bara invaderar huset utan att jag kan göra nåt åt saken.

Jag dammade igår, men det syns knappt på de blanka svarta ytorna på TVn och Video/DVD-spelaren. Allt syns på dessa… allt… suck…

Jag tar nog ett varv på dem med. Det blir inte lika dammigt på vintern eller när det är kallt ute. Jag har ju i och för sig inte öppet lika mycket då som nu. Nu får dörren stå öppet hela långa dagen mot verandan om det inte är för varmt ute. Blir det varmare än 24 grader så stänger jag in oss och öppnar igen sent på eftermiddan, då temperaturen har sjunkit lite.

Jag gjorde grönsaks wok igår. Jag hittade inga räkor, vi har nog ätit upp dem. Det gick lika bra utan. Trist nog tänkte jag inte på att ta nån bild förrän tallriken var nästan tom och då var det ingen idé.

Jag får se vad jag äter ikväll. Kanske jag tar en panerad rödspätta med lite ris och remouladsås till. Fisk finns i frysen, det vet jag. Eller varför inte ta en fiskgratäng. Gott det också. Jaja, jag får se vad som lockar mest, när jag blir hungrig.

Lunchen blir precis som igår. En tallrik med yoghurt och lite flingor till. Kanske en mugg thé också. Jag får se om jag blir sugen eller spar théet till kvällen.

Bra att jag inte har värre bekymmer än när jag ska dricka thé och vad jag ska äta.

 

Ha en fin tisdag!

 

beary_happy_tuesday_pink_teddy_bear /Julia

4 kommentarer:

  1. Varmt som bara den här nere i Halmstad med.
    Jag ligger INTE i solen idag , jag har legat under sängen mest hela dan = SVALT :)
    Matte har varit och handlat och målat golvet i det som visst ska bli MC-garage eller var det dit ut husse skulle flytta ;-)
    Nu ska det lagas middag till husse kommer hem , idag blir det visst Pytt i Panna o stekt ägg o inlagda rödbetor. Inget jag gillar , så jag hopas jag får lite blötmat istället :)

    SvaraRadera
  2. Skönt med solen ändå, men tänk om det kunde vara lagom också! Det är likadant här hemma med saker som far omkring=päls säger matte. Ha en bra kväll.Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Det kan vara bekymmer nog att välja vad man är sugen på för mat säger matte, hihi.
    Det där med flygande tussar och annat undrar matte också över, de tar aldrig slut så det måste finnas nån som producerar dom på löpande band.
    Varmt hos oss också idag, pust, det är skönt med värmen bara jag slipper gå ut, hihi!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  4. Visst är det varmt igen nu_? Skönt att sitta ute, om man kan få skugga förstås. Däremot vill vi inte ha det varmt inne. Gardinerna är fördragna hela dagarna- Lite trist, men vad ska man göra? Kurr och burr.

    SvaraRadera