Väderprognos för 5 dagar

onsdag 1 juni 2011

God onsdagsmorgon på er vänner

0126

Vi är uppe med tuppen som vanligt. Vi har sovit gott och ostört. Åskar uteblev som tur är. Jag var säker på hans besök, men inte då.
Det finns mörka moln på himlen söderut och det är ganska kvavt fortfarande. Termometern visar redan 14,7 grader i skuggan. Fåglarna sjunger intensivt utanför. Solen leker kurragömma bland molnen och det verkar inte blåsa så mycket just nu heller. Grenarna vajar lite i vinden utanför gavelfönstret.

Jag gillar onsdagar. Vanliga veckor betyder den att halva veckan har gått. Idag är den extra rolig. Maken kommer och det är alltid kul. Det är så roligt att se Smulan och Amanda när husse kommer på “fel” dag. De blir lite extra uppspelta då.
Jag talar om för dem att “husse kommer snart”, då brukar de sätta sig i fönstret eller om de kan gå ut, på verandan och vänta ivrigt på honom. De talar om när de ser honom med hela kroppen. Det jamar och springer ivrigt till dörren och trampar till husse äntligen öppnar den.    Sedan kan det bli lite olika med mottagandet. Tycker dom att han har varit borta för länge, vänder de svansen till och låtsas vara svårflörtade, men deras kroppsspråk säger nåt helt annat. De vet inte till sig av lycka egentligen och de kommer fram och gosar efter nån minut. Bara de får uttrycka sitt missnöje över att han inte är hos oss varje dag. De är så roliga Ler.
100_0684
Men just nu ligger de i min säng och sover.

Nu börjar det blåsa upp allt mer och de mörka molnen kommer allt närmare. Det blir nog en regnskur om inte till och med Åskar besöker oss om en stund.


Lika bra att börja med frukosten. Det gäller bara att bestämma vad jag är sugen på. Théet är ett måste, med vad ska jag ha på mina mackor? Det finns en hel del gott pålägg att välja på. Rökt kalkon och skinka, olika ostar både hårda och de mjuka i ask, leverpastej... Egen aprikosmarmelad och köpt Lemon Curd. Jag får börja med théet och fundera medan brödskivorna rostas. Skönt att jag inte har värre problem än att behöva välja pålägg att ha på frukost mackorna Blinkar!

beary_happy_wednesday_pink_teddy_bear /Julia

5 kommentarer:

  1. God Morgon !
    Idag har jag och matte fått gå upp tidigt pga Rörmokare. Var väldigt spännande att kika på vad dom hittade på med varmvattenberedaren :)
    Här verkar det bli en solig och varm dag idag , dom mörka molnen som var här igårkväll/natt verkar ha försvunnit ??!!
    Trevlig onsdag !

    SvaraRadera
  2. Småknytten, de måste ju få tala om för husse att man inte ostraffat är borta från sina missar så där. ;) Precis så brukade mina föräldrars lite egensinniga honkatt göra när de åkt iväg ett tag och hon haft kattvakt. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Hm, de där tvåbeningarna ska minsann inte tro att de bara kan komma och gå som de vill... :-) Frasse gör också så mot husse. En period när husse bestämde sig för att Frasse skulle bli smalare och inte gav honom mat när han kom hem från skolan, så slutade Frasse hälsa honom välkommen vid dörren. Bara låg kvar och slappade som en demonstration :-) De vet vad de gör! :D
    Hoppas ni får en härlig dag, synd med makens jobbande på klämdagen men sedan är det ju hela tre lediga dagar i följd :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  4. Jo idag är det en toppen dag, det håller jag med om för nu är vi lediga länge!
    Vi är väldigt kloka vi fyrbenta och vi vet allt möjligt!
    Blåser lite hos oss och varmt är det, skönt att vara i skuggan eller inne tycker jag i alla fall.
    Du får ta lite av varje pålägg på mackan om du inte kan bestämma vad du är sugen på, så gör matte ibland.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  5. Så härlig bild på tjejerna.Man måste ju få visa att man helst vill ha alla samlade hela tiden. Hoppas att ni får en härlig kväll. Nosbuff

    SvaraRadera