Väderprognos för 5 dagar

måndag 27 juni 2011

Hej soliga måndag!

 

3monday47

 

Vanans makt är stor! Efter att ha hört maken sova bredvid mig i sängen i flera dagar, har jag sovit ensam inatt, bortsett från mina (p)älsklingar! Jag har sovit jättedåligt Förvirrad.

Jag hade jättesvårt att komma till ro och somna. Jag vaknade till flera gånger… sträckt ut en arm och hittade inget att hålla om Gråtande ansikte. Men han har bara denna vecka kvar att jobba och är sedan ledig i fyra härliga veckor!

Gissa om vi längtar alla fyra! Det ska bli mysigt att ha honom här.

Visserligen är det en hel del att göra under dessa fyra veckor, men han är här och det är huvudsaken.

Bortsett från att fixa till huset utvändigt har vi inga andra direkta planer än så länge. Kanske nån utflykt, ja vädret får avgöra vad vi hittar på.

Idag ska jag i alla fall sova middag efter lunch, min kropp behöver det. Lunchen får bli lite flingor med yoghurt.

Till middag gör jag nog en grönsaks wok med nudlar. Jag tror att det finns några tigerräkor i frysen, de åker ner i woken också om jag hittar dem.

 

Vädret är toppen! Termometern visar 21,9 grader i skuggan och det fläktar lite. Vilken skillnad mot helgens väta och åskmuller.

 

Ha en härlig dag!!!

beary_happy_monday_teddy_bear /Julia

6 kommentarer:

  1. God förmiddag!
    Jag förstår att det kändes lite ensamt att sova utan att ha din make bredvid dig, men snart har du honom hemma igen. Här i Otterbäcken har vi haft ett ganska bra väder över midsommar och gårdagen bjöd på ett jättefint solsken hela dagen. Vi har en retrett-gäst här och vi åkte ut på en liten tur och visade henne en del sevärdheter som hon sedan kan åka till i lugn och ro. Vi körde utmed Göta Kanal från Sjötorp till Töreboda och rastade på flera ställen. Hon hittade flera platser som hon vill besöka ensam under tiden hon är här hos oss hon måste bara få en liten detalj på bilen fixad innan hon ger sig ut. Hon dyrkar solen och Kicki och jag håller oss helst lite i skuggan.

    Stor kram från gammelmatte Gitte

    SvaraRadera
  2. Miaow Miaow !
    Här är det också jamarns fiint väder idag :)
    Matte säger att hon oxå sover dåligt om vår husse inte är hemma :(
    Hur jag kunde bli sååå smutsig om tassarna igår ?
    Jag tassade runt en vända i garaget bara och uppenbarligen så är husse dålig på att hålla golvet rent där ??!!

    SvaraRadera
  3. Härligt med sol. Det behövs inte så mycket förrän sömnen rubbas, hoppas att du får sova inatt.Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Snart är det dags med semester för er och då kan du sträcka ut handen och känna att maken ligger där.
    Ni kommer att få 4 hela sköna veckor tillsammans.
    Själv kallar jag på matte nån gång vissa nätter när jag känner mig enskam fast hon ligger precis brevid mig i sin säng.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  5. Förstår att det känns konstigt att sova utan maken men snart är han hemma igen och en vecka går så fort. Ibland är det skönt att längta efter något också :-)
    Fyra härliga semesterveckor, det låter inte fel! Själv ska jag ha tre lediga veckor i rad med början i slutet av juli, det är så härligt att veta att de ligger där och väntar :-)
    Hoppas du sover riktigt gott i natt!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  6. Man blir så trött och frusen när man inte fått sova ordentligt. Förstår att det bara är nedräkning till fredag och semestern som gäller den här veckan! Härligt med fyra veckor som ni får tillbringa tillsammans, även om det är en del som ska ordnas med huset. Sov så gott inatt istället! Kram Stationskattmatte.

    SvaraRadera