Väderprognos för 5 dagar

lördag 9 maj 2015

Växlande humör och molnighet!

 

Solen leker kurragömma bland molnen och jag känner mig ganska låg idag. Det gör så ont.

Flera grannar har varit hos oss och hälsat på. Visst känns det bra att de bryr sig, men det är lite jobbigt samtidigt. De har också svårt att förstå hur det kunde hända. Han var ju så frisk…

Amanda och jag njuter lite av solen, en bra bok och Mozarts fina musik. Vi bara är… Jag orkar inte med att göra mer just nu. Bara att finnas till.

Ha en jättetrevlig lördag och var rädda om varandra!

/Julia

19 kommentarer:

  1. Ett brustet hjärta GÖR så ont!! Vid en stor sorg för 10 år sedan kändes det som min kropp skulle 'spricka i sömmarna' - det var bara ont ont. En vän sa då till mig att: 'Just nu är allt bara som en enda stor ledsan sorgsenhet men du kommer märka att efter ett tag blir det små avbrott av annat inflikade i det stora ledsenheten. Avbrotten kommer tätare och tätare med tiden och det blir längre och längre mellan 'ledsenstunderna''. Det blev så även fast man kanske inte ens vill höra sån't prat i början av en sorg!
    Varma hälsningar till dig och Amanda från Lena och 4 katter
    ps. Skönt höra att Amandas matleverans kom fram :-).

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Jag vet ju, men just nu har jag lite svårt att tro på det!

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! Här har det precis börjat att regna så Elvis har krypit ner under mina täcken o somnat o jag har åxå sovit en bra stund men nu sitter jag o kollar på tv.
    Kram o nosgos

    SvaraRadera
  4. Det gör ont att ha ont och inget hjälper mot det onda i hjärta och själ.
    Alltid svårt att förstå hur någon frisk människa bara kan ryckas ifrån en så brutalt.
    Var rädd om dig och våga säga till grannarna om det blir för mycket för även om de kommer för att visa sin omtanke kan det bli alltför jobbigt.

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
  5. Tycker det är väldigt positivt att grannarna bryr sig. Det finns alldeles för många människor som bara tänker på sig själva idag.

    SvaraRadera
  6. Ja, samtidigt som man vill vara ifred så är det också lite skönt med sällskap, bara du får lite andrum emellan så du hinner få känna och bara vara. Det är skönt att veta att det finns så många som bryr sig och det i sig måste också vara ganska omtumlande.
    Nospussar

    SvaraRadera
  7. Att vara är nog. Visst är det bra med folk som bryr sig och tror nog de förstår att det blir för mycket för dig. <3 Nosbuffar och kramar

    SvaraRadera
  8. Så skönt att det finns snälla människor som bryr sig. Det betyder så mycket, även om man vissa dagar tycker allt är extra tungt och svårt. Stor kram! Stationkattsmatte Karin.

    SvaraRadera
  9. Fint att dina grannar bryr sig. Sköt om dig och Amanda och låt allt annat bara va en stund. Du hinner det också med dina goda vänners hjälp. Kramizar / Gunilla.

    SvaraRadera
  10. Skönt att du har grannar som bryr sig! Jag tror de förstår om du säger att du inte orkar vissa dagar. Bra att det löste sig med söta frökens mat!
    *kramar och nosbuffar*

    SvaraRadera
  11. Jag förstår precis hur du känner när det gäller besök... det är fantastiskt att du är omgiven av människor som bryr sig om dig och som hjälper dig med allt möjligt, men det suger också massor av energi att hålla sig själv uppe inför de där besöken. För det gör man, oavsett om det behövs eller inte. Just nu befinner du dig på den nivån att det är tillräckligt att du äter och sover, umgås med Amanda och vilar... resten är liksom överkurs, energimässigt sett, för du befinner dig i en situation du aldrig varit i förut och som du inte vet hur du skall hantera, vad som väntar, vad du skall göra o.s.v. Ber och tänker på dig dagligen och stundligen! Och jag upprepar vad jag sagt tidigare: behöver du mig/oss, så tveka inte att höra av dig! Mamma och jag finns här för dig. KRAM!

    SvaraRadera